اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای حفظ امنیت شهروندان؛

روشنایی زیرگذرهای عابرپیاده در مشهد تامین شد

خبرگزاری فارس: شهردار منطقه هشت مشهد گفت: به منظور حفظ امنیت شهروندان در عبور از زیرگذرهای بولوار شهید کلانتری، روشنایی این زیرگذرها تامین شد.

روشنایی زیرگذرهای عابرپیاده در مشهد تامین شد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌سانی شهرداری مشهد، علیرضا خادم‌پیر اظهار داشت: از آغاز سال جاری تاکنون 2هزار و 200متر از معابر سطح منطقه با اعتبار 500میلیون ریال خط کشی عابر پیاده شده است.
وی با اشاره به اقدامات ترافیکی انجام شده در شش ماهه نخست سال جاری در منطقه هشت افزود: هزار و200متر مربع از معابر خط کشی شده، در مقابل مدارس سطح منطقه و به منظور ایمنی دانش‌آموزان با هزینه 250میلیون ریال انجام شده است.
خادم‌پیر ادامه داد: نصب سایبان پل هوایی چهارراه مدرس با هزینه 50میلیون ریال، تکمیل کنارگذر خیابان امام خمینی(ره) با هزینه 150میلیون ریال، تامین روشنایی زیرگذرهای عابر پیاده در بلوار شهید کلانتری با اعتبار 40میلیون ریال و نصب تجهیزات ترافیکی در منطقه مانند سرعت‌گیر، گل میخ و رفلکتور با هزینه 300میلیون ریال از جمله اقدامات ترافیکی انجام شده در شش ماهه اول سال جاری است.
وی بیان داشت: اجرای عقب‌نشینی ایستگاه اتوبوس مقابل بانک ملی مرکزی با هزینه 300میلیون ریال دیگر اقدام انجام شده در منطقه هشت است.
خادم‌پیر ادامه داد: با توجه به اینکه ایستگاه‌های اتوبوس به نوعی نقاط حادثه‌خیز هستند و از طرفی مشکلات ترافیکی را تشدید می‌کنند در هر مکانی که امکان وجود داشته باشد ایستگاه اتوبوس عقب‌نشینی می‌کند.
شهردار منطقه هشت با بیان اینکه برای اجرای عقب‌نشینی ایستگاه‌های اتوبوس باید با سازمان اتوبوسرانی هماهنگی صورت پذیرد اظهار داشت: برای ساماندهی ایستگاه‌های اتوبوس سطح منطقه ابتدا باید مکان مورد نظر جانمایی شود و سپس درخواست به سازمان اتوبوسرانی ارسال شود.
خادم‌پیر درباره تعویض تابلوهای فرسوده در سطح منطقه هشت نیز اظهار داشت: به طور میانگین ماهیانه 30 تا40مورد از تابلوهای سطح منطقه تعویض می‌شود که هزینه هرکدام به طور میانگین 40تا 50هزار تومان است.
وی با بیان اینکه بازگشایی امتداد خیابان همت از جمله پروژه‌های در دستور کار این شهرداری است، افزود: جدول‌گذاری خیابان ارشادالرضا و اجرای طرح آب‌های سطحی از دیگر طرح‌های آینده در منطقه است.
شهردار منطقه هشت با اشاره به اینکه در این منطقه دو پل‌هوایی عابر پیاده وجود دارد تصریح کرد: در حال حاضر در منطقه هشت،  دو پل‌هوایی در چهارراه مدرس و شهید کلانتری وجود دارد که هر دو مجهز به پله برقی است.
خادم‌پیر بیان داشت: در حال حاضر نصب پل عابر پیاده در انتهای خیابان عدل خمینی و ابتدای خیابان خرمشهر تایید شده است که به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.
شهردار منطقه هشت ادامه داد: با توجه به اینکه اداره بهزیستی مشهد در میدان عدل خمینی واقع شده است پیشنهاد شده است پل‌هوایی این مکان به منظور آسایش معلولان به آسانسور مجهز شود.
وی درباره نصب سرعت‌گیر و سرعت‌کاه در معابر منطقه هشت افزود: سرعت‌کاه در معابر اصلی نصب و دارای عرض زیادی است اما سرعت‌گیر در معابر درجه دو نصب می‌شود.
خادم‌پیر ادامه داد: در حال حاضر پروژه سرعت‌کاه در خیابان‌های آخوند خراسانی و خیابان چمران اجرا شده است.
وی تصریح کرد: همچنین تقاطع امیرکبیر به عنوان اولین تقاطع در شهر مشهد به صورت کامل به شکل سرعت کاه در آمده است که این امر در کاهش تصادفات بسیار موثر است.
خادم‌پیر خاطر نشان کرد: از برنامه‌های منطقه هشت در خصوص رفع نقاط حادثه‌خیز می‌توان به اصلاح هندسی در کوشش جنوبی به شکل احداث دوربرگردان و ایجاد راست‌گرد در خیابان بهار و امام خمینی است.
وی تصریح کرد: ادارات حمل و نقل و ترافیک مناطق به نوعی بازوی معاونت حمل و نقل و ترافیک است به گونه‌ای که پروژه‌های ترافیکی در سطح مناطق به این ادارات تفویض شده است.
شهردار منطقه هشت افزود: در حال حاضر پروژه‌هایی مانند اصلاح هندسی و بهبود ترافیک، خط‌کشی معابر، نصب تجهیزات ترافیکی مانند گاردریل، سرعت‌گیر و رنگ‌آمیزی آن در سطح معابر درجه دو و محلات به عهده ادارات حمل و نقل و ترافیک مناطق است.
خادم‌پیر درباره بودجه اداره حمل و نقل و ترافیک منطقه اظهار داشت:اعتبار این اداره در سال جاری 250میلیون تومان است که تاکنون 75درصد از این مقدار جذب شده است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول