اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز آغاز شد؛

طرح جمع‌آوری معتادان پرخطر و کارتن خواب در خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: طرح جمع‌آوری معتادان پرخطر و کارتن خواب در خراسان شمالی با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی آغاز شد.

طرح جمع‌آوری معتادان پرخطر و کارتن خواب در خراسان شمالی
جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی صبح امروز در حاشیه آغاز اجرای طرح جمع آوری معتادان پرخطر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: این طرح که با هماهنگی دادستانی و توسط پلیس به اجرا در می‌آید و بر اساس آن معتادان پرخطر و تزریقی که در محل‌های مختلف تجمع داشته، جمع آوری می‌شوند.
محمدرضا یزدان‌پناه با اشاره به اینکه اجرای این طرح بر اساس پروتکل ستاد مبارزه با مواد مخدر انجام می‌شود، افزود: پاک سازی محیط اجتماعی از آسیب‌ها، تحت درمان قرار دادن این بیماران و پاسخگویی به درخواست‌های شهروندان مبنی بر جمع آوری این افراد از سطح محله‌ها و خیابان‌های مناطق شهری و روستایی را از دیگر اهداف اجرای این طرح است.
وی تصریح کرد: معتادان پر خطر پس از جمع آوری و انجام مراحل قانونی به مراکز ترک اعتیاد مجاز معرفی شدند.
جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی با اشاره به اینکه این طرح طی ماه‌های گذشته در دو مرحله نیز انجام شد، افزود: در این ارتباط 86 معتاد پرخطر و کارتن خواب در استان جمع آوری شدند.
وی تصریح کرد: طرح جمع آوری معتادان پرخطر و کارتن خواب با مشارکت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، پلیس مواد مخدر و دادستانی در سطح خراسان شمالی تداوم خواهد داشت.
یزدان‌پناه یکی از علل شایع بروز بیماری‌های خطرناکی چون ایدز را استفاده از سرنگ‌ها به صورت چند بار مصرف و روش تزریقی توسط معتادان پرخطر عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون اعتیاد تزریقی شایع‌ترین راه انتقال بیماری ایدز به شمار می‌رود، گفت: بیماری ایدز یک بیماری جدی و کشنده بوده و درمان قطعی ندارد از این رو باید برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری، پیشگیری‌های لازم را انجام داد.
جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی تصریح کرد: اعتیاد تزریقی موجب در معرض خطر قرار گرفتن سایر افراد بوده از این رو تدابیر لازم در این زمینه از جمله جمع آوری معتادان به اجرا در می‌آید.
وی بر آگاه سازی جوانان و خانواده‌ها از مضرات  و سوء مصرف مواد مخدر را مورد تاکید قرار داد و گفت:‌ ارائه آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد می‌تواند جامعه را در مقابل آسیب‌هایی چون مصرف اعتیاد واکسینه کند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول