اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس:

توجه ویژه‌ای در بودجه 91 به معلولان شده است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس گفت: بودجه 91 به زودی به مجلس ارائه می‌شود و توجه خاصی به مشکلات معلولان در این قانون شده است.

توجه ویژه‌ای در بودجه 91 به معلولان شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، حجت الاسلام و المسلمین محمدابراهیم نکونام ظهر امروز در آیین افتتاح دفتر معلولان در شهر گوگد، بیان داشت: جامعه ایرانی با فرهنگ معلولیت آشنا شده است و روز به روز نیز در پرتو فطرت الهی و مکتب عالی اسلام  و غریزه انسان دوستی نسبت به اعتلا و جایگاه معلولیت شناخت کامل‌تری پیدا می‌کند.
وی افزود: در راه آشنایی با فرهنگ معلولیت ما در ابتدای راه قرار داریم و باید در این زمینه تلاش کنیم و فرهنگ سازی کنیم تا مردم بیشتر با جامعه معلول آشنا شوند.
رئیس کمیسیون اصل نود مجلس ادامه داد: ورزشکاران معلول کشور ما در مسابقات پارالمپیک بسیار خوش درخشیدند و همواره در مسابقات جهانی مقام‌های نخست را کسب می‌کنند و این امر نشان می‌دهد که جامعه معلول جایگاه خودش را یافته است و در این راه گام برمی دارد.
وی تاکید کرد: به معلولان نباید به دید ترحم نگاه کرد بلکه باید زمینه اشتغال و کارآفرینی آنها در جامعه فراهم کرد و این امر مسئولیت مسئولان را مضاعف کرده است.
نکونام گفت: در مجلس شورای اسلامی به نهادهای مردمی و سازمان‌های مردم نهاد توجه ویژه‌ای شده است و معلولان با پشتکار و تلاشی که در جامعه از خود نشان می‌دهند بر این امر تکیه می‌کنند و به عبارت بهتر خود را بر تصویب قانون تحمیل می‌کنند.
نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس تصریح کرد: معلولان درصدد هستند که راهی برای کاندیداتوری مجلس باز کنند و قوه مجریه و مقننه نیز در این راه از آنها حمایت می‌کند.
وی همچنین به بودجه سال 91 اشاره کرد و گفت: این قانون به زودی به مجلس می‌رود و در این قانون به معلولان و جایگاه اجتماعی آنها توجه ویژه‌ای شده است.
نکونام همچنین از مسئولان گلایه کرد و گفت: مسئولان به آن افق روشن و دید باز نرسیده‌اند که بتوانند مشکلات معلولان جامعه را برطرف کنند و یا تمهیدی برای آن بیندیشند بنابراین باید هرچه سریع‌تر در این زمینه فرهنگ‌سازی در جامعه ایجاد شود.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول