اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ائمه جمعه شهرهای سوادکوه:

توانمندی ایران اسلامی برگرفته از درس‌های عاشورا است

خبرگزاری فارس: امامان جمعه شهرهای زیراب، پل سفید و شیرگاه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به عزاداری‌های ماه محرم، عزت ایران اسلامی را برگرفته از درس‌های قیام عاشورا توصیف کردند.

توانمندی ایران اسلامی برگرفته از درس‌های عاشورا است
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، حجت الاسلام محمد مهدوی امام جمعه شیرگاه امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به این مطلب که ایمان به خدا و تقوای الهی باید در همه زندگی انسان‌ها وجود داشته باشد، اظهار داشت: نتیجه قیام جهانی امام حسین(ع) در مسیر تقوای الهی بوده است.
امام جمعه شیرگاه افزود: برگزاری برنامه‌های مختلف سخنرانی، سینه‌زنی و دسته‌روی در ایام محرم بیانگر عشق و علاقه عمیق مردم به رسالت سید الشهدا است.
وی با اشاره به سرنگونی هواپیمایی جاسوسی آمریکا در ایران توسط سپاه پاسداران، گفت: توانمندی علمی، سیاسی و نظامی ایران اسلامی برگرفته از درس‌های قیام عاشورا است.
مهدوی، اعتقاد جوانان ایران اسلامی به امام حسین (ع) را موجب عزت و سربلندی ذکر کرد و گفت: دستیابی به موفقیت‌های بیشتر در سایه اعتماد به نفس و استفاده از ظرفیت‌های کشور در سایه رهبری ولی فقیه به دست می‌آید.

*درس‌های قیام عاشورا برای همیشه تاریخ جاویدان خواهد ماند
حجت الاسلام احمد قربانی امام جمعه پل سفید نیز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به صفات مومنین، گفت: مومنین دارای علم و حلم و معرفت الهی هستند.
امام جمعه پل سفید افزود: خیر دنیا و آخرت در علم و دانش و شر دنیا و آخرت در جهل و نادانی نهفته است.
قربانی با اشاره به سالگرد شهادت شهید احمد کشوری گفت: استقلال و آزادی و امنیت ما با ایثار شهدا به دست آمده است و ما باید قدردان آنان باشیم.
وی عزاداری امام حسین (ع) را به معنی انزجار از ظلم و ستم توصیف کرد و افزود: درس‌های قیام عاشورا برای همیشه تاریخ جاویدان خواهد ماند.

*اعتقاد به امام حسین موجب عزت تاریخی ملت ایران شده است
حجت الاسلام احمد محمودیان امام جمعه زیراب نیز امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زیراب با اشاره به این مطلب که وجود تقوای الهی در خانواده موجب استحکام هر چه بیشتر آن را فراهم می‌آورد، گفت: تربیت دینی کودکان و نوجوانان در خانواده‌ها به صورت جدی‌تری مورد توجه قرار گیرد.
امام جمعه زیراب با اشاره به ایام عزاداری امام حسین (ع) گفت: اعتقاد عمیق و ریشه‌دار شیعیان ایران اسلامی به امام حسین (ع) موجب عزت آنان را در تاریخ فراهم آورده است.
وی، سرنگونی هواپیمای جاسوسی آمریکا در مرزهای شرقی کشور را درس دیگر جوانان توانمند ایران حسینی به استکبار نامید و خاطرنشان کرد: در سایه تعالیم قران و اهل البیت و با رهبری مقام معظم رهبری هر روز افتخار و عزت بیشتری نصیب ما خواهد شد.
انتهای پیام/ح20 
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول