اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه اردبیل:

عاشورا تحریم باطل و رونق حق است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه‌های استان اردبیل گفت: عاشورا صحنه تمیز حق و باطل و در تفسیر واقعی تحریم باطل و رونق‌بخشی به حق و حقیقت است.

عاشورا تحریم باطل و رونق حق است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صابر میکائیلی در تجمع عزاداران سیدالشهدا در مسجد قدس اردبیل ‌اظهار داشت: در هر عصر و تاریخی اگر به فلسفه و پیام حقیقی عاشورا اشاره شود به خوبی صحنه‌های گویایی از حق و حقیقت و در مقابل آن مهر باطل مشاهده می‌شود و به این اصالت اصلی پی می‌برد که صحنه عاشورا و کربلا صحنه بیان معروف و دوری گزیدن از منکرات یزیدیان است.
وی در ادامه سخنان خود به مجاهدت ام‌المصائب حضرت زینب کبری (س) و امام سجاد (ع) اشاره کرد و افزود: این بزرگان با دلی سوزان و اشکی روان همراه با کاروان اسرا به راه افتاده و در مقاطع مختلف با روشنگری و تبیین حقیقت قیام امام حسین (ع) مردم را به فلسفه و حقیقت آن آشنا کردند.
میکائیلی از امام سجاد (ع) به عنوان بیمار مصلحتی دشت نینوا یاد کرد و ادامه داد: امام سجاد (ع) برای تداوم نسل امامت در دشت کربلا در بستر بیماری بوده تا بتواند همراه عمه باوفای خود حضرت زینب (س) بتواند پیام‌رسانی راستین دشت نینوا را داشته باشد.
این مسئول تصریح کرد: آن حضرت در شهر کوفه در سخنانی آتشین فتنه‌ها و اعمال جنایت‌بار بنی‌امیه را تشریح کرده و در شام نیز به معرفی اهل بیت پرداخته است تا حقانیت امامت شناسانده شده و تفاوت آن با خلافت نیز معلوم شود.
وی با یادآوری این‌که امام سجاد (ع) زینت صالحان، عابدان و چراغ روشن هدایت در سخت‌ترین شرایط بوده است، خاطر نشان کرد: آن حضرت در کنار هدایت امت با نوشتن کتاب ارزشمند مناجات سجادیه و رسالت‌الحقوق توانست منشوری زیبا از حقوق بشر اسلامی را در تمامی جنبه‌ها به نمایش گذاشته و مناجات عارفانه‌ای به یادگار بگذارد.
‌این استاد حوزه و دانشگاه اردبیل اضافه کرد: آن حضرت در رساله حقوق خود 51 حق متفاوت را مطرح کرده که می‌تواند منشور حقیقی دفاع از حقوق انسان‌ها برخلاف حقوق ظاهری نوشته شده برای جامعه جهانی باشد که امروز بسیاری از کشورها مدعی عمل به آن هستند.
وی در ادامه سخنان خود گفت: رنج و مصائبی که ائمه اطهار در بیان احکام نورانی اسلام و حق و حقیقت داشتند در طول تاریخ بی‌نظیر بوده و با شجاعت و شهامت به ثبت رسیده است.
‌انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول