اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ابرکوه در مجلس:

برای ایجاد وقفیات جدید فرهنگ‌سازی شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ابرکوه در مجلس با بیان اینکه اعتبارات خوبی در بودجه 90 به مساجد و تکایا اختصاص یافته است گفت: برای ایجاد وقفیات جدید فرهنگ‌سازی شود.

برای ایجاد وقفیات جدید فرهنگ‌سازی شود
به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه کاظم فرهمند پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ابرکوه با بیان اینکه بیشتر موقوفات متعلق به سال‌های دور است، اظهار داشت: برای ایجاد وقفیات جدید باید از سوی ادارات اوقاف و امور خیریه فرهنگ‌سازی صورت پذیرد.
وی یکی از مشکلات اوقافی در شهرستان را عدم رسیدگی کافی به قنوات موقوفه با وجود تلاش‌ها و پیگیری‌های بسیار دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم با کمک‌های بیشتر اوقاف و همکاری‌های جهادکشاورزی شاهد رونق بیشتر این قنوات باشیم.
فرهمند با اشاره به اعتبارات خوبی که در بودجه 90 به مساجد و تکایا اختصاص داده شده است، افزود: عدم دریافت هزینه‌های آب و برق و گاز تکایا و مساجد در روستاها از جمله این موارد بوده است.
وی همچنین بر فعالیت اوقاف در زمینه ترویج فرهنگ وقف و ایجاد وقفیات جدید در شهرستان تأکید کرد.
نماینده مردم ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوزه امامزادگان به‌عنوان مهم‌ترین بخش فعالیت ادارات اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: امامزادگان شاخص ابرکوه از جمله امامزاده احمد و امامزاده شهیدان نیازمند توجه بیشتر هستند.
وی با یادآوری اینکه رهبر معظم انقلاب نیز بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی تأکید کرده‌اند، افزود: اقدامات خوبی در امامزادگان صورت پذیرفته است اما با توجه به حضور پررنگ مردم و مسافران در برخی از این اماکن از جمله امامزاده احمد، ایجاد پارک و استراحتگاه از جمله نیازهای اساسی و ضروری است.
فرهمند یادآور شد: مسجد بیرون به‌عنوان منزلگاه امام رضا نیز یکی از اماکن مورد احترام است که توجه بیشتری را می‌طلبد.
وی همچنین با تقدیر از ساخت مسجد بین‌راهی ابرکوه افزود: با وجود تلاش‌هایی که در این زمینه صورت پذیرفته است، اکنون شاهد کم‌توجهی به این محل و حتی نداشتن یک نیرو برای خدمت‌رسانی به مسافران هستیم که توجه به این نکته را خواستار هستیم.
امام جمعه ابرکوه نیز در این مراسم خواستار توجه بیشتر اداره اوقاف و امور خیریه استان یزد، به وقفیات شهرستان ابرکوه شد.
حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی اظهار داشت: بسیاری از وقفیات با آگاهی یا ناآگاهانه تصرف شده که لازم است در این زمینه اطلاع‌رسانی به متصرفان صورت گیرد.
در این مراسم از تلاش‌های حجت‌الاسلام رسول علیخانی تقدیر و حجت‌الاسلام سید مهدی سیدی به‌عنوان سرپرست جدید اداره اوقاف ابرکوه معرفی شد.
سیدی پیش از این در سمت مسئول فرهنگی اوقاف شهرستان اردکان مشغول به کار بوده است و علیخانی نیز از این پس خدمت خود را به‌عنوان سرپرست اداره اوقاف رودسر ادامه خواهد داد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول