اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد:

واقفان با توجه به نیازهای روز جامعه وقف کنند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: واقفان در انجام عمل پسندیده خود، نیازهای روز جامعه را مدنظر قرار دهند.

واقفان با توجه به نیازهای روز جامعه وقف کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری پیش از ظهر امروز در نخستین نشست تخصصی وقف در استان یزد اظهار داشت: واقفان باید با توجه به نیازهای روز جامعه وقف کنند و تقویت مسائل دینی و اعتقادی از ضرورت‌های روز جامعه امروز است.
وی همچنین با تاکید بر نقش مهم و تاثیرگذار امامزادگان و بقاع متبرکه در ایجاد فضای معنوی و سالم برای خانواده‌ها افزود: مؤمنان با توسعه امامزادگان و وقفیات می‌توانند بستر مناسب برای ترویج معنویت و مقابله با دسیسه‌های غرب را فراهم کرده و جوانان و نوجوانان دیندار و محب اهل بیت (ع) تربیت کنند.
امام جمعه یزد یکی از وظایف دولت اسلامی را تقویت و ترویج دین و اماکن دینی دانست و خاطرنشان کرد: برای ترویج دین باید سرمایه‌گذاری شود و واقفان با نیت‌های پاکی که دارند می‌توانند تحول اساسی در این زمینه ایجاد کنند.
وی برگزاری عزاداری‌های باشکوه و منسجم در استان دارالعباده را از مفاخر استان دانست و گفت: عزاداری امام حسین (ع) تجلیگاه نیات پاک واقفان در استان یزد است.
استاندار یزد نیز در این نشست واقفان را جهادگران در راه خدا معرفی کرد و بیان داشت: واقفان وارث سنت امام علی (ع) وائمه اطهار هستند.
محمدرضا فلاح‌زاده افزود: یکی از مکارم اسلام وقف است و این پیمانی بین خدا و انسان است که باعث رفع نیازهای افراد جامعه می‌شود.
وی از وقف به عنوان سنت حسنه جاری در طول تاریخ یاد و خاطرنشان کرد: وقف منفعت عمومی در حوزه‌های معنوی و مادی به دنبال دارد که برطرف کننده نیازهای روحی و مالی مردم است.
استاندار یزد فعالیت بیشتر حوزه‌های علمیه، مساجد، حسینیه‌ها، هیئت‌های عزاداری و امامزادگان را در تامین نیازهای روحی و معنوی جامعه خواستار شد.
وی وقف قنات‌ها، آب‌انبارها و کاروانسراها را تامین‌کننده نیازهای افراد در گذشته عنوان کرد و گفت: ساخت بیمارستان، دانشگاه و مدرسه از نیازهای روز جامعه در حوزه مادی برای وقف است.
فلاح‌زاده بر اجرای دقیق نیات واقفان تاکید کرد و با استناد به حکم علمای فقه گفت: به هیچ عنوان املاک وقفی قابل تصرف و جابجایی نیست مگر در صورتی که ولی امر مسلمین اجازه دهد.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد رسیدگی به مشکلات و معضلات امور وقفی استان یزد در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را از اهداف برگزاری این نشست تخصصی بیان کرد و گفت: در این نشست دیدگاه‌های اصحاب وقف در حوزه‌های مختلف وقفی شنیده شد و چالش‌ها و ظرفیت‌های موجود مورد بررسی قرار گرفت.
حجت‌الاسلام محمدمهدی حاتمی وجود 11هزار موقوفه و 41هزار رقبه را نشانگر دینداری و حس همیاری در بین مردم  استان یزد در راستای ارائه خدمات معنوی و اجتماعی بیان کرد.
وی افزود: در شش ماهه نخست امسال بیش از یک میلیارد و 300 میلیون تومان در راستای امور فرهنگی و عمرانی بقاع متبرکه و امامزادگان  هزینه شده است.
به گزارش فارس، در این نشست از 52 نفر از بازنشستگان اداره اوقاف استان یزد با اعطای لوح تقدیر و هدایای معنوی تجلیل شد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول