اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان رضوی خواستار شد:

ابداع روش‌های جدید وقف برای استفاده از ظرفیت‌های موقوفات

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی بر نیاز جامعه امروز در ایجاد روش‌های جدید وقف تاکید کرد و گفت: نبود ساختار دقیق حلقه مفقوده در استفاده هرچه بهتر از ظرفیت‌های موقوفات است.

ابداع روش‌های جدید وقف برای استفاده از ظرفیت‌های موقوفات
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سعید حسین‌پور ظهر امروز در مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در موقوفات و بقاع متبرکه خراسان رضوی ایجاد روش‌های جدید در وقف را متناسب با نیاز امروز جامعه را یک ضرورت دانست و اظهار داشت: باید به موضوعاتی مانند فرهنگ وقف و مدیریت وقف به صورت ویژه  پرداخته شود.
وی گام نخست در مشارکت بخش خصوصی در اجرای پروژه‌های موقوفه و اداره موقوفات را شناسایی ظرفیت‌های موقوفات خواند و تاکید کرد: در ماده 177 برنامه پنجم توسعه به این موضوع اشاره شده و سازمان اوقاف موظف شده در راستای ایجاد بانک اطلاعاتی جامع که شامل تمام فرایندهای اجرایی وقف از مرحله شناسایی اموال و املاک تا نحوه بهره‌برداری و اقداماتی که براساس نیات واقفین اجرا شده در این بانک گنجانده شود.
حسین‌پور استفاده‌های نامناسب برخی افراد از موقوفات را یکی از مشکلات وقف در کشور ذکر و خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز شاهد هستیم برخی دست اندازی‌ها و زیاده خواهی‌هایی در ارتباط با موقوفات وجود دارد که باید به شکل مناسب جلوی این سودجویی‌ها گرفته شود.
وی ساختار دقیق برای بهره‌وری هر چه بهتر از موقوفات را حلقه مفقوده در استفاده از ظرفیت‌های وقف در کشور عنوان کرد و اظهار داشت: باید به ایجاد ساختار مناسب برای بهره‌وری بیشتر موقوفات توجه شود تا بتوانیم شاهد شکوفایی اقتصادی موقوفات باشیم.
معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی وجود ساختار فنی و اجرایی برای نظارت بر پروژه‌های عمرانی موقوفه را یک ضرورت دانست و افزود: در فعالیت‌های عمرانی که در استان با مشارکت انجام شده است متاسفانه به نتایج دقیقی در این پروژه‌ها نرسیده‌ایم به همین دلیل باید ساختار تعریف شده‌ای شکل گیرد تا توانایی‌های سرمایه‌گذاران مورد بررسی قرار گیرد.
وی حمایت دولت از سرمایه‌گذاران در پروژه‌های موقوفه را سبب مشارکت بخش خصوصی دراین حوزه خواند و تاکید کرد: گستردگی و جایگاه ارزشمند وقف می‌طلبد که از زوایای گوناگون به این موضوع پرداخته شود.
معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی برگزاری نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در موقوفات و بقاع متبرکه استان را برای نخستین بار در سطح کشور مهم خواند و اظهار داشت: با ایجاد شرایط اقتصادی بیشتر متولیان قادر خواهند بود به بهترین نحو نیات واقفان را برای خدمت‌رسانی به مردم و به ویژه محرومان اجرا کنند.
وی ورود خیرین به پروژه‌های عمرانی موقوفات را خواستار شد و تصریح کرد: با استفاده از فرهنگ وقف و فعالیت‌های معنوی می‌توان به شکل مناسبی از خیرین استفاده شود تا شاهد حضور آنان به صورت گسترده‌تری در فعالیت‌های عمرانی موقوفات باشیم. 
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول