اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان رضوی؛

دومین جشنواره فرهنگی هنری وقف در حال برگزاری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: دومین جشنواره سراسری فرهنگی و هنری وقف چشمه همیشه جاری با موضوعات ادبی و خوشنویسی در مرحله استانی در حال برگزاری است.

دومین جشنواره فرهنگی هنری وقف در حال برگزاری است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد ، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد عصر امروز در نشست مطبوعاتی این جشنواره در مشهد اظهار داشت: هنرمندان می‌توانند در بخش خوشنویسی در زمینه‌های خط  نستعلیق، شکسته، ثلث و نسخ و در بخش ادبی در زمینه‌های شعر، داستان کوتاه و قطعه ادبی شرکت کنند.
وی  هدف از برگزاری این جشنواره را ایجاد نگرشی جدید به وقف عنوان کرد و گفت: آشتی وقف با هنر، هنر با وقف و هنر و وقف با مردم مهمترین هدف برگزاری این جشنواره است.
وی افزود: ایجاد زمینه لازم برای توسعه و گسترش عمل به سنت حسنه وقف در سطوح  مختلف جامعه،توجه و تاکید بر هنر ادبیات داستانی بر اساس منویات مقام معظم رهبری، شناسایی استعدادهای درخشان و ارتقا بخشیدن به ادبیات داستانی متعهد، در گستره ترویج فرهنگ وقت از دیگر اهداف این جشنواره است.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی گفت: شرکت در جشنواره برای تمام گروه‌های سنی آزاد است، هنر‌مندان می‌توانند آثار خود را در قالب شعر، داستان کوتاه و قطعه ادبی تا 25 آذرماه  به معاونت فرهنگی اداره کل اوقاف تحویل نمایند.
گنابادی‌نژاد افزود: در بخش خوشنویسی علاقه‌مندان می‌توانند از آیات، روایات، کلمات قصار، سخنان علما، بزرگان، عبارات و اشعار به دبیرخانه این جشنواره ارائه دهند.
وی گفت: به نفرات برتر جوایزی همچون سفر به عتبات عالیات، وجه نقد کمک‌هزینه سفر به سوریه و مشهد پرداخت می‌شود و نفرات اول تا سوم هر رشته در جشنواره سراسری که در دهه آخر صفر امسال در تهران برگزار و شرکت داده می‌شود.
در ادامه این نشست سعید آخوندی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به رشد آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره  اظهار داشت: در نخستین جشنواره 107 اثر دریافت شد که این رقم در دومین جشنواره تاکنون برابر با 171 اثر است.
آخوندی درباره موضوعات آثار ارسالی به جشنواره بیان داشت: نقش وقف در ترویج فرهنگ قرآن و عترت، تبیین و انجام نیات خیر واقفان، تبلیغ فرهنگ وقف در میان اقشار جامعه، نقش وقف در فقرزدایی در جامعه و آثار، برکات وقف و سایر موارد است.
وی تصریح کرد: در بخش ادبی این جشنواره آثار در دو مقطع سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال داوری می‌شود و داوری در بخش خوشنویسی بدون محدودیت سنی صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره تا 25 آذرماه سال جاری تمدید شده و برگزیدگان این مرحله به جشنواره سراسری راه خواهند یافت.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول