اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

تفکر حسینی اندیشه نجات‌بخش جهان اسلام است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان ‌اردبیل گفت: تفکر حسینی اندیشه پاک و مطهر در نجات‌بخشی جامعه اسلامی از جهل و گمراهی و انحراف است.

تفکر حسینی اندیشه نجات‌بخش جهان اسلام است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی ‌در مراسم افتتاح مسجد روستای خلیفه‌لوی ارشق و یادواره شهدای این منطقه اظهار داشت: ما امروز بیش از آن که برای زخم امام حسین (ع) اشک بریزیم به تبیین فکر امام حسین (ع) در جامعه و آرمان آن حضرت نیاز داریم تا با پرداختن به آنها بتوانیم جامعه خود را از هرگونه آلودگی‌ها و انحرافات اخلاقی، اندیشه‌ای و باورپذیری حفظ کرده و مصون نگه داریم.
وی با یادآوری این‌که جامعه رو به جلو جامعه‌ای است که در آن اندیشه‌ها و باورهای حقیقی در تمام زمینه‌ها نمود و جلوه‌ای حقیقی پیدا کند، تصریح کرد: اگر دشمنان ما از تجمعات و عزاداری‌های ما و همچنین برپایی محافل سوگ امام حسین (ع) در هراس و نگرانی هستند به خاطر سالم بودن اندیشه مطهر و سازنده سیدالشهدا است که می‌تواند در تربیت و تعالی نسلی ارزشمند و بسیار گرانقدر زمینه‌ساز تفکرات و اندیشه‌های جاودانه باشد.
عاملی در ادامه سخنان خود بزرگ‌ترین درس قیام امام حسین (ع) و آموزه حرکت عظیم سیدالشهدا را اصلاح جامعه با اخلاق و محوریت ادب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: کانون و محوریت این تربیت و اخلاق‌مداری می‌تواند مسجد و مکان‌های مذهبی باشد که در پرورش روح و عواطف نسل‌های آینده بسیار تأثیرگذار می‌باشد.
این مسئول از عزاداری‌های باشکوه مردم ایران به ویژه خطه اردبیل در ماه محرم به عنوان خوار چشم دشمنان به ویژه وهابیت یاد کرد و ادامه داد: ما به عظمت و شوکت نظام اسلامی روز به روز نیاز داریم تا بتوانیم در سایه این اقتدار و عظمت اندیشه‌های بارور اسلامی، دینی را ترویج و تبلیغ کنیم.
وی امام حسین (ع) را شهید راه امر به معروف و نهی از منکر و نماز اول وقت خواند و اضافه کرد: جامعه‌ای که در آن آموزه‌های دینی و اخلاق اسلامی ترد شده و به کنار رانده شود در آن جامعه نمی‌توان اندیشه و نمادهای حقیقی از تفکر و پیروی شایسته را مشاهده کرد و به یقین اندیشه پاک و مروج‌گونه نادیده گرفته می‌شود.
امام جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود یکی دیگر از درس‌های آموزنده کربلا را ضرورت تبعیت از رهبری صالح و حرکت‌های عصیان‌گونه در برابر حاکمان فاسق و ظالم اعلام کرد و گفت: شهدای ما نیز با تبعیت از امام و مقتدای خود با تحمل سختی‌ها و شداید در صحنه دفاع از حق و حقیقت حاضر شده و توانستند برای همیشه جاودانه‌ترین حماسه و آموزه را خلق کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و ضرورت حضور آگاهانه مردم در این دوره از انتخابات را بیان کرد و افزود: مردم با انتخاب درست و واقعی می‌توانند از خط امام و شهدا دفاع کنند تا برای همیشه مجلس ولایی و در مسیر ارزش‌های اسلامی و دینی را شاهد و ناظر باشیم.
این مسجد با کمک اهالی و کمتر از یک سال در متراژ 850 متر مربع احداث شده و در اختیار اهالی منطقه قرار گرفت.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول