اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات زنجان:

حفظ ماهیت مردمی عزاداری حسینی از اصول است

خبرگزاری فارس: مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در ستاد محرم گفت: حفظ ماهیت مردمی مراسم‌های عزاداری حسینی از اصول است.

حفظ ماهیت مردمی عزاداری حسینی از اصول است
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام علی دشتکی در جلسه ستاد راهبرد فرهنگی استان زنجان با اشاره به تشکیل ستاد محرم در استان زنجان اظهار داشت: سیاست‌های کلی برای فعالیت این ستاد در نخستین جلسه تبیین شده است.
وی فعالیت تشکل‌های دینی با محوریت قرآن را از شاخص‌ترین مصوبات جلسه ستاد محرم برشمرد و افزود: توجه تشکل‌های دینی به عاشورا از نگاه قرآن از تاکیدات ستاد محرم بود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان توجه به ادعیه‌ها و زیارت‌ها و همچنین صحیفه سجادیه را از دیگر موارد تاکید شده در ستاد محرم عنوان کرد و افزود: تشویق و هدایت هیئت‌های عزاداری برای برگزاری مراسم عزاداری در مساجد از دیگر مصوبات ستاد محرم است.
وی با اشاره به برنامه‌های کانون مداحان استان زنجان اضافه کرد: توجه دادن مداحان به متون اصیل از دیگر موارد تاکید شده در نخستین جلسه ستاد محرم بوده است.
حجت‌الاسلام دشتکی حفظ ماهیت مردمی بودن عزاداری‌های برگزار شده در ایام محرم را از مهم‌ترین تاکیدات ستاد محرم دانست و گفت: همه اهتمام‌ها باید برای حضور روحانیت در مجالس عزاداری امام حسین (ع) باشد.
وی تاکید کرد: تبلیغ احکام اسلام و سیره  پیغمبر اعظم و ائمه و همچنین توجه به امر به معروف و نهی از منکر از اصول تاکید شده در ستاد محرم استان زنجان بود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان تلاش برای اقامه نماز اول وقت در هیئت‌های عزاداری، رعایت نظم و توجه به اطلاعیه‌های نیروی انتظامی و حفظ حقوق شهروندی را از دیگر مصوبات ستاد محرم اعلام کرد.
وی ایجاد کمیته پژوهشی را از دیگر مصوبات ستاد محرم عنوان کرد و گفت: همایش‌هایی نیز برای توجیه مداحان و روسای هیئت‌ها برگزار شده و در آینده هم برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام دشتکی بر برنامه‌ریزی انجام شده برای حفظ شئونات اسلامی به هنگام حرکت دسته‌های عزاداری به ویژه دو دسته حسینیه و زینبیه اعظم تاکید کرد و افزود: برای جلوگیری از اختلاط بانوان و آقایان مسیر حرکت بانوان در محدوده چهارراه امیر کبیر تا سبزه میدان اعلام شده است.
وی از تامین سوخت مساجد روستایی در ایام محرم خبر داد و تصریح کرد: در نمایشگاه فرهنگ عاشورایی نمایندگانی از 22 کشور اسلامی در زنجان حضور داشتند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان از برگزاری 120 ساعت دوره آموزشی برای مداحان فعال استان زنجان خبر داد و افزود: همایش‌های توجیهی هم برای مبلغان و مسئولان هیئت‌های مذهبی استان زنجان برگزار شده است.
وی اضافه کرد: در محرم سال جاری یک هزار و 100 مبلغ به اقصی نقاط استان اعزام شده‌اند، ضمن اینکه بر اساس برنامه ریزی‌ها، 100 نفر هم در مراکز آموزشی و مدارس حضور می‌یابند.
حجت‌الاسلام دشتکی گفت: در محرم سال جاری یک هزار و 200 مسجد در سطح استان آماده حضور عزاداران حسینی شده است.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول