اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یکی از وعاظ کشور:

اسلام حسینی بیت‌المال را مال خدا می‌داند

خبرگزاری فارس: یکی از وعاظ کشور با تفکیک دو اسلام حسینی و یزیدی گفت: اسلام حسینی اموال عمومی را مال خدا می‌داند.

اسلام حسینی بیت‌المال را مال خدا می‌داند
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام محمدتقی عبدوس ظهر امروز در مراسم دهه اول ماه محرم در حسینیه امام رضا (ع) اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های اسلام حسینی این است که دنیا و مال دنیا را معبر می‌داند جایی که از آن باید عبور کرد و آن را برای آخرت استفاده کرد اما در اسلام یزیدی مقصد دنیاست یعنی همه چیز برای رسیدن به دنیاست.
وی نگاه به بیت‌المال در اسلام حسینی را عاری از هرگونه رانت‌خواری و تبعیض بین افراد دانست و افزود: در اسلام حسینی اموال عمومی و بیت‌المال مال خداست و باید بر اساس عدالت بین بندگان خدا تقسیم شود و هرگونه رانت‌خواری و تبعیض ممنوع است.
وی نگاه به بیت‌المال در اسلام یزیدی را نقطه مقابل اسلام حسینی خواند و خاطرنشان کرد: در اسلام یزیدی حاکم اموال عمومی را اموال شخصی خود می‌داند و این اختیار را بر خود داراست که آن را به هر کس که می‌خواهد ببخشد و اگر فردی اعتراضی کند با آن برخورد می‌کند.
عبدوس بیان کرد: عثمان 126 میلیون و 770 هزار درهم از پول مردم را به اقوامش بخشید، این تفکر اسلام یزیدی است به دلیل آنکه این ثروت را مال حکومت می‌داند و هر که حاکم شد مال اوست و هیچکس حق اعتراض ندارد.
وی با اشاره به عمل امام علی (ع) نسبت به برگرداندن تمام اموالی که عثمان به دیگران بخشیده است به بیت‌المال اظهار داشت: پول نفت، اموال رئیس‌ جمهور و مجلس نیست، اموال عمومی است، مسئولان خیلی باید حواسشان جمع باشد تا خدای نکرده از اموال عمومی چیزی داده شود.
وی با تاکید بر هوشیاری مردم نسبت به خرج اموال عمومی برای تبلیغات انتخابات تصریح کرد: مردم هوشیار و بیدار باشید و هر جا دیدید از اموال عمومی خرج انتخابات می‌کنند باید اعتراض کنید و مواظب باشید به کسی که رای می‌دهید بیت‌المال را مال‌الله بداند نه اینکه مال شخصی خودش بداند.
این عالم دینی علما و روحانیون را پاک‌ترین، سالم‌ترین و مطمئن‌ترین قشر در مملکت عنوان کرد و بیان داشت: چرا مردم به مراجع و علما با وجود سم‌پاشی‌ها در این 32 سال اعتماد دارند زیرا که اکثر علمای ما ساده‌زیست بوده‌اند و زندگی معمولی داشته‌اند.
وی دلیل دیگر اعتماد مردم به روحانیون و مراجع را استقلال آنان از حکومت خواند و تاکید کرد: مردم باید در انتخابات ببینند که علمای مبارز، خداترس و در خط ولایت به کجا اشاره می‌کنند.
عبدوس خاطرنشان کرد: کشور ایران امروز یک کشور مطمئن و دارای امنیت و آبادانی است و از نظر نظامی آنقدر قوی شده‌ایم که دشمن جرات حمله ندارد.
وی افزود: وقتی در کشوری ولی فقیه در راس باشد و افراد مورد اعتماد و دلسوز در راس کار باشند نتایج کار روز به روز بهتر می‌شود.
وی به زندگی ساده امام در دوران رهبری ایشان اشاره کرد و بیان داشت: امروز ساده‌ترین زندگی را رهبر ما دارند و دشمنان هرچه کردند تا علیه رهبری و فرزندانش مسئله ای درست کنند چیزی پیدا نکردند.
وی با اظهار اینکه امام حسین (ع) برای یادگیری تنها سوره حمد به فرزندش استادی برای او می‌گیرد و به آن استاد برای آموزش این سوره هدایای بسیار می‌دهد، افزود: جوانان آن وقتی می‌توانند مسئولان خوبی باشند که متدین باشند و هر مسئول متدین به بیت‌المال خیانت نمی‌کند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول