اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره‌ ارشاد‌ بهبهان:

ملت ایران با عشق حسینی پیوندی قلبی دارد

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان گفت: مردم کشور ما با سیدالشهدا(ع) و عشق او پیوندی قلبی و از جان و دل دارند.

ملت ایران با عشق حسینی پیوندی قلبی دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از بهبهان، حجت اسلام والمسلمین عبدالله حسینی‎منفرد عصر امروز در جمع عزاداران حسینی در تاسوعا  ضمن تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی به همه شیعیان جهان اظهار کرد: بعد از سقیفه‎بنی‎ساعده به تدریج جریانی درست شد که اهل بیت(ع) را به حاشیه کشاندند و نگذاشتند در صدر امور قرار بگیرند.
وی افزود: با صلح امام حسن(ع) این حاشیه‌نشینی به اوج رسید ولی کربلا تجلی قیام حاشیه علیه متن بوده و آنان که تاکنون در حاشیه بودند روی به صحنه آورده و توانستند نهضتی ماندگار و قیامی پایدار پدید آورند.
حسینی‎منفرد خاطرنشان کرد: این درسی است برای همیشه تاریخ که حق اگر چه موقتا در حاشیه باشد ولی بالاخره سربرخواهد آورد و باطل را به زیر خواهد کشید.
وی ادامه داد: در جنگ‌ها و مبارزه‌ها قرار نیست حتما تعداد یک طرف بیشتر باشد تا برطرف دیگر پیروز شود، لشکر حسین بن علی(ع) 72 نفر یار داشت اما برلشکر 3 هزار نفری یزید پیروز شد.
حسینی‎منفرد عنوان کرد: پیروزی امام حسین(ع) نشان داد که گاهی گروهی اندک بر گروهی بزرگ غلبه می‎کنند زیرا هدف مهم بوده و اگر هدفت الهی باشد دیگر با تعداد کم نیز خواهی توانست بر گروهی بسیار پیروز شوی و خداوند وعده داده‎ است که یاریگرانش را تنها نخواهد گذاشت.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان در ادامه با اشاره به تلاش رسانه‎های بیگانه برای تحریف مراسم سوگواری اباعبدالله(ع) گفت: حال کشورهای بیگانه که هنوز نتوانسته‌اند به عمق قیام و نهضت امام حسین(ع) برسند سعی دارند تا باورهای مردم مسلمان و شیعه ما را به سخره گرفته و آن را تحریف کنند.
وی خاطرنشان کرد: این تلاش‎های دشمن، ما را مصمم‎تر خواهد کرد که با تلاش و دقت فراوان و هرچه بیشتر خود صحنه‎هایی از عزاداری را خلق کنیم که علاوه بر شکست آنها در اقدامات بیهوده، پاسخ محکمی را نثار آنان کنیم.
حسینی‎منفرد گرم نگهداشتن مجالس سوگواری را یکی از اقدامات مهم عزاداران دانست و اظهار کرد: تنها عشق و شور حسینی است که مردم را در این سرمای خشک هوا، به تکایا، مساجد و هیئت‎های عزاداری آورده و قطعا هیچ نیرویی نمی‎تواند این پیوند قلبی میان مردم و سیدالشهدا(ع) را پاره کند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: رسانه‎های کوچک و بزرگ ما نیز باید با تلاش فراوان و انعکاس مناسب مراسم عزاداری مردم، سوگواری و عزاداری برای سیدالشهدا(ع) در ایران را به همه جهان نشان داده و تا بار دیگر دشمنان ما سرافکنده شوند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول