اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان جنوبی:

جنبش‌های دانشجویی برگرفته از نهضت حسینی است

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان جنوبی گفت: جنبش‌های دانشجویی که در صدد مبارزه با استکبار هستند، برگرفته از نهضت عاشورای امام حسین (ع) هستند.

جنبش‌های دانشجویی برگرفته از نهضت حسینی است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قهرمان رشید ظهر امروز در جلسه‌ای که در جمع دانشجویان دانشگاه بیرجند و به مناسبت روز دانشجو در محل مسجد امام صادق (ع) این دانشگاه برگزار ‌شد، اظهار داشت: 16 آذر در تاریخ کشور ما هم قبل و هم بعد از انقلاب روز تاریخی و مهمی است.
وی با اشاره به مبارزه حق طلبانه دانشجویان در روز 16 آذر 1332 گفت: از این تاریخ به بعد جنبش‌های دانشجویی به مبارزه پیگیر و جهانی خود برعلیه نظام سلطه، استکبار، استعمار، نابرابری‌ها و بی‌عدالتی‌ها به طور مستمر ادامه داده‌اند و این روز نماد و سمبلی مناسب برای مبارزه با ظلم و استبداد است.
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به مبنای جنبش‌های دانشجویی گفت: مبنای جنبش‌های دانشجویی اسلام و قرآن است و این دو ویژگی و سایر ویژگی‌های این جنبش‌ها از قبیل حق‌طلبی و عدالت جویی حکایت‌گر این است که جنبش‌های دانشجویی بر گرفته از نهضت عاشورا و قیام سرور و سالار شهیدان حسین بن علی هستند.
رشید افزود: هر کس در هر جای دنیا از هر مذهب، دین و آیینی، مقابله‌ای با ظلم و زور و تزویر و مبارزاتی با فرعون‌ها و طاغوت‌های زمان انجام دهد و در مقابل استعمار و استکبار بایستد، بدون توجه به شریعت و ملیت او باید گفت که حرکت او برگرفته از قیام عاشورا و نهضت حسینی است و در واقع او ادامه دهنده راه امام حسین (ع) است.
وی با اشاره به نهضت امام حسین (ع) گفت: این نهضت چه در زمان خود ایشان و چه در حال حاضر محدود به هیچ دین، قوم، ملیت، مذهب، روش و طایفه‌ای نیست و این نهضت در اندیشه‌های ناب اسلامی ریشه دارد، به همین علت این نهضت نهضتی جهانی است و تمام جهان در راه مبارزه با ظلم و ستم و طاغوت استفاده‌های لازم را از این نهضت برده‌اند.
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به انقلاب اسلامی و اندیشه‌های ناب امام (ره)، افزود: همانگونه که امام حسین (ع) اسلام ناب محمدی را از اسلام منحرف شده یزیدی و معاویه‌ای تمیز داد و آنها را از هم تفکیک کرد، امام خمینی نیز اسلام ناب را از اسلام آمریکایی تفکیک کردند.
رشید افزود: نهضت‌های دانشجویی بر اساس اسلام هستند و دانشجویان باید حواس خود را جمع کنند و اجازه ندهند عده‌ای با استفاده از کلمات خوش ظاهر که در واقع همان تفاله‌های غرب هستند، در صدد مصادره انقلاب ما برآیند و ما باید به آنها بفهمانیم که این مملکت جای آنان نیست.
وی افزود: هر کس بخواهد از لوازم و ملزومات در اختیارش در راستای کمک رساندن به دشمن بهره ببرد در مملکت و دانشگاه ما جایی ندارند.
استاندار خراسان جنوبی افزود: دانشمندان، اساتید و دانشجویان ما بر اساس اندیشه‌های ولایت فقیه در خدمت مردم هستند و مردم نیز به این دست از اساتید و دانشجویان احترام می‌گذارند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول