اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال صورت گرفت؛

صادرات 16 میلیون دلار کالای صنعت و معدن از همدان

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان از صادرات 15 میلیون و 905 هزار دلار کالای صنعت و معدن طی سال جاری در همدان خبر داد.

صادرات 16 میلیون دلار کالای صنعت و معدن از همدان
محمدمهدی فرشچی ‌موحد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 15 میلیون و 905 هزار دلار کالا در بخش صنعت و معدن همدان صادر شده که 27 درصد از کل صادرات استان را به خود اختصاص داده است.
وی گفت: این میزان صادرات کالا از نظر وزنی 91 هزار و 758 تن بوده که توانسته از این نظر 81 درصد از کل صادرات استان را به نام خود ثبت کند.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان ادامه داد: مهم‌ترین کالای صادر شده در این بخش شامل سیمان با 6 میلیون و 163 هزار دلار بوده که از نظر وزنی 78 هزار و 245 تن است.
وی تأکید کرد: سیمان 10.5 درصد از ارزش صادرات استان را به خود اختصاص داده و سومین کالای مهم صادراتی استان به شمار می‌رود.
فرشچی‌موحد خاطرنشان کرد: صادرات چینی‌آلات بهداشتی با 2 میلیون و 544 هزار دلار توانسته 4.3 درصد از کل صادرات استان را از آن خود کند.
وی با بیان اینکه صادرات رزین یک میلیون و 193 هزار دلار بوده که دو درصد از صادرات استان را به نام خود کرده است، ادامه داد: لوله پی‌وی‌سی با یک میلیون دلار و همچنین 1.7 درصد از صادرات استان مهم‌ترین کالاهای صادراتی در این بخش به شمار می‌رود.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان بیان کرد: بیشترین میزان رشد را در محصول رزین با یک‌هزار و 43 درصد رشد شاهد بودیم.
وی در ادامه تأکید کرد: لوله پی‌وی‌سی نیز با 217 درصد رشد از دیگر کالاهای با رشد بالا در بخش صنعت و معدن به شمار می‌رود.
فرشچی ‌موحد گفت: از میزان کالای صادر شده در بخش صنعت و معدن، یک میلیون و 708 هزار دلار معادل 2.9 درصد از کل صادرات استان به بخش مواد شیمیایی تعلق داشته که نسبت به مدت مشابه 37 درصد افزایش پیدا کرده است.
وی بیان کرد: در آبان ماه سال جاری میزان صادرات صورت گرفته در بخش صنعت و معدن معادل 2 میلیون و 139 هزار دلار بوده است.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان در پایان گفت: کشورهای عراق، افغانستان، ترکمنستان، ترکیه، آذربایجان، امارات، ایتالیا، مالزی، گرجستان، انگلستان، اکوادور، پرو، هند، اتیوپی، ارمنستان و هند دریافت‌کننده محصولات این بخش بوده‌اند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول