اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیره خانه صنعت و معدن اصفهان خبر داد:

آغاز صادرات شیر خشک اصفهان به پاکستان

خبرگزاری فارس: عضو هیئت مدیره خانه صنعت و معدن استان اصفهان گفت: صادرات شیر خشک و پودر پنیر از استان اصفهان برای نخستین بار در کشور به پاکستان آغاز شده است.

آغاز صادرات شیر خشک اصفهان به پاکستان
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان سعادت بهرامی بعد از ظهر امروز در نشست مشترک انجمن، شعب و اعضای خانه صنعت و معدن استان اصفهان با نماینده وزارت امور خارجه در استان اصفهان اظهار داشت: با بازاریابی ایران در زمینه صادرات شیرخشک، در حال حاضر این عرصه فراهم شده و اصفهان نخستین صادرات شیر خشک و پودر پنیر خود به کشور پاکستان را آغاز کرده است.
وی ادامه داد: با سفری که هیئتی از تجار اصفهانی به همین منظور به کراچی پاکستان داشتند از حضور فعال کشور آرژانتین در این کشور به منظور صادرات شیر خشک و پودر پنیر، با خبر شدند که با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که تولید مازاد ایران بیش از صادرات آرژانتین به پاکستان در این مورد است.
عضو هیئت مدیره خانه صنعت و معدن استان اصفهان همچنین به لزوم هماهنگی دفاتر وزارت امور خارجه ایران و گمرکات دیگر کشورها اشاره کرد و گفت: اگر معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه پیش از این در جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی اقدام کرده بود، دیگر این کشورها زیر بار تحریم‌ها علیه ایران نمی‌رفتند چرا که سرمایه‌های آنها در ایران وجود داشت.
وی بیان داشت: افرادی باید در بخش‌های اقتصادی وزارت امور خارجه مشغول فعالیت شوند که رصد تحولات و برنامه‌های اقتصادی را در دستور کار خود قرار داده باشند.
در ادامه این نشست حسن نوریان که به دنبال شنیدن سخنان و انتقادات صنعتگران اصفهانی و پاسخ‌گویی به آنها بود، در پاسخ به این اظهارات و برخی از دیگر مشکلات مطرح شده در این جلسه افزود: برخی مباحث و مشکلاتی که در مورد سیاست‌های وزارت امور خارجه مورد انتقاد قرار گرفت از حیطه وظایف من خارج است و در حوزه کلان باید مورد بررسی قرار گیرد اما منعکس‌کننده آنها به وزارت‌خانه هستم.
وی ادامه داد: وزارت امور خارجه نهاد تصمیم‌ساز نیست و سیاست‌های خود را از مجلس، بیت رهبری و دیگر ارگان‌های کشور دریافت می‌کند.
نماینده وزارت امور خارجه در استان اصفهان همچنین در مورد حضور افراد برجسته و معاونت‌های اقتصادی وزارت امور خارجه در استان به منظور دریافت پیشنهادات و انتقادات صنعتگران اصفهانی گفت: خانه صنعت و معدن استان اصفهان تدارکات دعوت نمایندگان و معاونت‌های وزارت امور خارجه در زمینه اقتصادی را فراهم کند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول