اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل:

صادرات جایگاه اقتصاد ملی را تقویت می‌کند

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: توسعه صادرات با تولیدات کیفی اقتصاد ملی ما را تقویت کرده و به کارآمد کردن آن کمک می‌کند.

صادرات جایگاه اقتصاد ملی را تقویت می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمدجعفر عظمایی بعد از ظهر امروز در نشست فعالان تجارت و بازرگانی اردبیل اظهار داشت: ما امروز در عرصه تولید و تقویت مبانی آن به تجارت و صادرات مکمل نیاز داریم تا بتوانیم ثروت ملی و ارزش اقتصاد ملی خود را تقویت کنیم.
وی یکی از اهداف شکل‌گیری وزارت صنعت، معدن و تجارت را توجه جدی به این حوزه دانست و ادامه داد: این وزارتخانه در تمامی استان‌ها از تولید صادرات‌محور که در آن اصول کیفی، پایین بودن قیمت تمام شده و بسیاری از مولفه‌های استقبال مردم از آن محصول میسر شود را حمایت می‌کند و بر توسعه روزافزون این بخش در راستای افزایش ثروت ملی و رونق اقتصادی کمک خواهد کرد.
این مسئول فرمایش مقام معظم رهبری را در سال جهاد اقتصادی مبنی بر حمایت از تولید داخلی و ممانعت از واردات بی‌رویه به ویژه کالاهای باکیفیت پایین تصریح کرد: ما در حوزه واردات نیز نیازمند مدیریت توانمند و آینده‌نگر هستیم تا با مدیریت این حوزه با همراهی خوب دستگاه‌های متولی بتوانیم به تقویت آن کمک کنیم.
عظمائی گفت: مدیریت و منطقی کردن واردات به کشور نیازمند یک فرآیند تدریجی است و موفقیت در این امر نیازمند همکاری دستگاه‌های متولی امر تولید کالا در کشور می‌باشد.
وی افزود: بهره‌برداری مناسب از مزیت‌های فوق‌العاده کشور و توسعه زیرساخت‌های تجاری برای ارتقای جایگاه تجارت ایران در راستای توسعه اقتصاد ملی و تبدیل ظرفیت‌های موجود در کشور به بالفعل امری است بسیار مهم که علاوه بر ایجاد صدها هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم ضامن امنیت اقتصاد کشور نیز است.
سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل ادامه داد: تاسیس وزارت صنعت، معدن و تجارت و به تبع آن سازمان صنعت، معدن و تجارت در استان‌ها می‌تواند دستاوردهایی داشته باشد که مهمترین آنها ایجاد محیط و فضای توسعه صنعتی، تربیت مدیران برجسته و نیروهای متخصص، ایجاد محیطی مساعد برای خلاقیت و نوآوری، زمینه‌سازی برای ایجاد طیف گسترده‌ای از صنایع کوچک و متوسط و در نهایت جهت‌دهی صنعت کشور می‌باشد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول