اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در حوزه معاونت توانبخشی؛

70 درصد اعتبارات بهزیستی استان مرکزی جذب شد

خبرگزاری فارس: معاون توانبخشی بهزیستی استان مرکزی از جذب 70 درصد از اعتبارات سال جاری این معاونت از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

70 درصد اعتبارات بهزیستی استان مرکزی جذب شد
غلامرضا ونایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: مجموع اعتبارات این معاونت در سال جاری 56 میلیارد ریال بوده است که تاکنون 70 درصد از این اعتبارات جذب شده است.
وی تصریح کرد: این اعتبار در بخش‌های مختلف توانبخشی برای مددجویان زیر پوشش هزینه می‌شود.
 معاون توانبخشی بهزیستی استان مرکزی با بیان اینکه توانبخشی معلولان و سالمندان از مهم‌ترین وظایف این معاونت است، بیان کرد: در حال حاضر بیش از 21 هزار معلول زیر پوشش خدمات این نهاد هستند که از این تعداد یک هزار و 69 نفر در دلیجان، 367 نفر در آشتیان، 579 نفر در فراهان، یک هزار و 982 نفر در ساوه، ‌ یک هزار و 837 نفر در تفرش، یک هزار و 118 نفر در خنداب، 9 هزار و 995 نفر در اراک، 2هزار و 269 نفر در خمین، یک هزار و 204 نفر در کمیجان، 787 نفر در محلات و 471 نفر در زرندیه هستند.
ونایی ادامه داد: در طول سال به این معلولان خدماتی چون بیمه تکمیلی، کمک هزینه شهریه دانش‌آموزان، کمک هزینه شهریه دانشگاه، وسایل توانبخشی، خدمات پزشکی از جمله کاردرمانی، فیزیوتراپی، گفتاردرمانی، شنوایی سنجی، ارتوپدی فنی و ... ارائه می‌شود.
وی با اشاره به اینکه 4.2 درصد از جمعیت استان مرکزی را معلولین تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 22 هزار معلول با مراجعه به بهزیستی از خدمات قابل ارائه بهره‌‌مند می‌شوند.
به گفته وی از 22 هزار معلول دارای پرونده شناسایی در بهزیستی استان مرکزی بیش از 5 هزار معلول از خدمات حمایتی بهزیستی استان مرکزی اعم از خدمات کمک هزینه تحصیلی، کارت بیمه تکمیلی، دفترچه خدمات درمانی، خدمات توانبخشی، تهیه اقلام توانبخشی و... بهره‌مند می‌شوند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول