اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تمام محورهای مواصلاتی استان اردبیل باز است؛

راهداران به صورت شبانه‌روزی آماده ارایه خدمات به ترددکنندگان هستند

خبرگزاری فارس: به دنبال افزایش بارش‌ برف در استان اردبیل راهداران با استقرار در جاده‌های مواصلاتی استان به صورت شبانه‌روزی آماده ارایه خدمات به مسافران و ترددکنندگان هستند.

راهداران به صورت شبانه‌روزی آماده ارایه خدمات به ترددکنندگان هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این بارش‌ها که عصر دیروز با شدت بیشتری در مناطق مختلف آغاز شد در کنار خوشحالی مردم از بارش و نزولات جوی به عنوان نعمت بی‌پایان خداوند در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی برخی اختلال‌ها و نگرانی‌ها در تردد خودروها به وجود آورد.
با شروع بارش‌های جدید به ویژه در مرکز استان اردبیل پلیس راه استان با بیان این‌که تمام محورهای مواصلاتی باز بوده و تحت کنترل پلیس است، تصریح کرد: با توجه به تعطیلات پیش رو از شهروندان انتظار داریم در صورت الزامی نبودن سفرهای خود از ترددهای غیرضرور در سطح جاده‌های استان پرهیز کنند.
پلیس راه استان همچنین به لغزنده بودن و یخبندان برخی از جاده‌ها و کولاک شدید در محور صائین و گردنه الماس افزود: از ترددکنندگان در گردنه‌های صعب‌العبور و کوهستانی استان اردبیل انتظار می‌رود قبل از آغاز سفر زنجیر چرخ و دیگر تجهیزات زمستانی را با خود به همراه داشته باشند.
به دنبال این بارش‌ها راهداران نیز با استقرار در جاده‌های مواصلاتی استان اعلام کردند که به صورت شبانه‌روزی آماده ارایه خدمات به مسافران و ترددکنندگان هستند به طوری که تمام اکیپ‌های راهداری با آمادگی کامل به تأمین نیازمندی‌هایی همچون نمک در محورها مستقر هستند تا در صورت نیاز برف‌روبی و نمک‌پاشی را در اولویت قرار دهند.
به گزارش فارس، اداره کل محیط زیست استان اردبیل نیز با توجه به اوضاع جوی و سرد شدن تدریجی هوا در سطح استان از اهالی خواست در پناه دادن به پرندگان و حیوانات این اداره کل را یاری کنند تا مشکل و معضلاتی به وجود نیاید.
دیروز با وجود بارش برف از دو ساعت پیش دستجات عزاداری در سطح شهر اردبیل به ویژه میدان مصلا با شور و حرارت بی‌نظیر حاضر شده و در عشق مولای خود بدون توجه به سرمای هوا بر سر و سینه زده و اشک ماتم ریختند.
به گزارش فارس، بارش برف همراه با باد و کولاک علاوه بر ایجاد اختلال در رفت و آمد مردم در جاده‌های مختلف شهرستان کوثر نیز سبب کندی تردد و مشکلات شده است.
با تغییر ناگهانی هوا از عصر دیروز و بارش برف در اکثر نقاط شهرستان کوثر سرمای بی‌سابقه‌ای در این شهرستان حاکم شده و اغلب نقاط شهرستان با بارش همراه با کولاک و یخبندان مواجه شده است.
به گفته فرماندار کوثر ریزش برف در این شهرستان مردم به ویژه رانندگان و مسافران گذری جاده‌های کوهستانی را با مشکلاتی در تردد روزانه مواجه کرده است.
سعدالله رئیس‌ساداتی با اشاره به بارش برف همراه با کولاک به ویژه در جاده‌های مواصلاتی این شهرستان و لغزنده بودن جاده‌ها در اکثر محورها به ویژه محور فیروزآباد – میانه از رانندگان خواست تا در تردد خود تجهیزات کامل زمستانی را با خود به همراه داشته باشند.
وی تردد در محور فیروزآباد – میانه را همراه با مشکلاتی اعلام کرد و ادامه داد: تردد در این محور به کندی انجام می‌شود و با تلاش اکیپ‌های راهداری خودروهایی که در این محور متوقف شده بودند، به مسیرهای امن هدایت شدند.
با ریزش برف و برودت هوا انواع پرندگان و حیوانات وحشی گرسنه برای تأمین غذا به مناطق شهری و روستایی نزدیک شدند.
در حال حاضر زیستگاه اصلی حیوانات و پرندگان وحشی از جمله پرندگان نادر و کمیاب پوشیده از برف است و این حیوانات برای یافتن غذا به ناچار خود را به نزدیک سکونتگاه‌های انسان می‌رسانند.
حذف کانال‌ها و نهرهای آبرسانی سنتی به منظور اجرای طرح‌های نوین آبیاری از جمله کانالت‌گذاری در مزارع و تسطیح تپه‌ها و تبدیل آن به اراضی کشاورزی سبب از بین رفتن زیستگاه‌ها و مخفی‌گاه‌های پرندگان و جانوران وحشی این منطقه به ویژه در فصل زمستان شده است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول