اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل خبر داد:

آغاز عبور موقت از راه اردبیل ـ سرچم

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: طی دو هفته گذشته به صورت غیر ‌رسمی و چراغ خاموش عملاً تردد در مسیر اردبیل ـ سرچم انجام می‌شود.

آغاز عبور موقت از راه اردبیل ـ سرچم
سید حسین صابری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: بارش‌های اخیر موجب شده است تا تکمیل راه اصلی اردبیل ـ سرچم به تاخیر بیفتد.
این مسئول افزود: سرما و بارش برف و باران را نعمت خدا می‌دانیم و معتقدیم این نزولات جوی نه تنها مایه خیر و برکت هستند بلکه سبب رشد و آبادانی شهرها و روستاهای ما به شمار می‌روند و ما هرگز حاضر نیستیم به خاطر اجرای این پروژه نسبت به این نعمت الهی بی‌تفاوت بوده و یا شاکر آنها نباشیم.
وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: هر چند نمی‌توان پیش‌بینی‌های لازم را در مورد وضعیت آب و هوایی و بارش‌ها انجام داد اما برای اجرای پروژه‌های عمرانی در شرایط جوی مناسب، در کنار اختصاص به موقع اعتبارات مدیران اجرایی نیز باید به گونه‌ای در کارهای عمرانی مدیریت کنند تا بخش سفت‌کاری پروژه‌ها در فصل تابستان و بهار و نازک‌کاری پروژه نیز در نیمه دوم سال که همراه با سرما و بارش است عملیاتی و اجرایی شود.
صابری در ادامه سخنان خود از آسفالت و قیرپاشی 900 متر باقیمانده از راه اصلی اردبیل ـ سرچم خبر داد و گفت: اگر دو سه روز آینده بارندگی‌ها قطع شده و شرایط آب و هوایی خوبی را در منطقه شاهد باشیم به جرات می‌توان گفت در 48 ساعت کار آسفالت‌ریزی انجام شده و به صورت رسمی شاهد افتتاح راه اصلی اردبیل ـ سرچم خواهیم بود.
این مسئول بیان کرد: هر چند وقت قانونی اتمام این پروژه آخر آبان‌ماه بود و ما به رئیس جمهور نیز تا آخر آبان وعده داده‌ بودیم تا این پروژه را آماده بهره‌برداری کنیم اما بارندگی‌های چند روز گذشته تکمیل و افتتاح آن را به تاخیر انداخت که امیدواریم این بارندگی‌ها تلخی خلف وعده ما را جبران کند.
صابری ادامه داد: هر چند این پروژه به صورت رسمی افتتاح نشده اما طی دو هفته گذشته به صورت غیر‌رسمی و چراغ خاموش عملاً تردد در این مسیر انجام می‌شود به طوری که با آسفالت یک کیلومتر باقیمانده از این مسیر می‌توان طرح را تکمیل و به بهره‌برداری رساند.
استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: احداث باند دوم راه اردبیل ـ سرچم و چهار خطه کردن این مسیر به عنوان راه استاندارد و ایمن یکی از ضرورت‌ها و مطالبات مردم است به طوری که تلاش کردیم با گرفتن مجوز لازم برای احداث و تکمیل این پروژه بخشی از دغدغه‌ها را نیز برای سال‌های آینده از بین ببریم.
وی با اشاره به اخذ مجوز ماده 215 برای اجرای 13 پروژه از محل اعتبارات ملی در اردبیل ابراز داشت: همه پروژه‌های یاد شده از سال آینده آغاز می‌شوند و هیچ عملیات احداث و توسعه را در این پروژه‌ها پیش از این شاهد نبودیم.
این مسئول در مورد تکمیل شبکه سد، آبیاری، زهکشی و انتقال آن به شهر عنبران گفت: به دلیل اینکه این شهر در منطقه محروم قرار دارد و باید آب شرب این شهر و روستاهای همجوار تامین شود از محل اعتبارات ملی در سال آینده عملیات اجرایی سد عنبران را تکمیل می‌کنیم.
صابری در ادامه از احداث سد و شبکه آبیاری تازه‌کند گرمی به‌عنوان پروژه ملی یاد کرد و افزود: توسعه بیمارستان ولی‌عصر مشگین‌شهر و افزایش تعداد تخت‌های آن به 177 تخت از جمله برنامه‌های اولویت‌داری است که ما سال آینده به آن همت می‌کنیم.
استاندار اردبیل همچنین از احداث کتابخانه مرکزی و یک استخر استاندارد در دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و گفت: در این زمینه نیز با اخذ مجوزهای لازم کارهای اجرایی آغاز می‌شود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول