اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و ترابری کردستان خبر داد:

فعالیت 731 راهدار در جاده‌های کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و ترابری کردستان از فعالیت 731 راهدار در طرح زمستان امسال در جاده‌های استان خبر داد.

فعالیت 731 راهدار در جاده‌های کردستان
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج عطاءالله قادری در جلسه هماهنگی دستگاه‌های مرتبط با اجرای طرح زمستانی کردستان که در مهمانسرای نیروی انتظامی استان در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: 207 نفر از این راهداران از بخش خصوصی و مابقی از بخش دولتی در این طرح مشارکت خواهند داشت.
وی با بیان اینکه این راهداران در قالب 77 مرکز و اکیپ راهداری در سراسر استان مستقر خواهند شد، ادامه داد: این 77 اکیپ با 436 دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین در راهدارخانه‌های استان مستقر شده‌اند.
به گفته قادری، از این تعداد انواع دستگاه‌های ماشین آلات 300 دستگاه مربوط به بخش  دولتی و بقیه به وسیله بخش خصوصی تامین شده است.
مدیرکل راه و ترابری کردستان از فعالیت 77 دستگاه تراکتور برف‌روبی در روستاهای سراسر استان در طرح زمستان سال‌جاری خبر داد و افزود: تیغه‌های برف‌روبی، نمک ماسه و دیگر تمهیدات بازسازی جاده‌ها با تلاش فعالان این حوزه توسط این اداره کل مهیا و در موقع مورد نیاز مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
قادری به کاهش نرخ تصادفات برون شهری در استان اشاره کرد و افزود: حضور پررنگ عوامل پلیس راه و احداث باندهای تندرو، آرام‌سازی مسیرها، نصب علائم هشدار دهنده و مجموعه اقداماتی که در راستای ایمن‌سازی جاده‌ها توسط اداره راه انجام می‌شود، از مهم‌ترین عوامل کاهش نرخ تصادفات در این استان است.
وی خاطرنشان کرد: هلال‌احمر و فوریت‌های پزشکی استان نیز به عنوان دیگر عوامل تاثیرگذار در کاهش نرخ تصادفات و تلفات ناشی از تصادفات نقش قابل توجهی داشته‌اند.
مدیرکل راه و ترابری کردستان خواستار تمهیدات ویژه در بحث کشنده‌های عراقی در جاده‌های استان شد و ادامه داد: متاسفانه رانندگان کشنده‌های عراقی فرهنگ رانندگی در برف را ندارند و این موضوع با توجه به تجربیات سال‌های گذشته موجب افزایش آمار تصادفات و پیامدهای ناگوار ناشی از آن در استان می‌شود.
قادری، عمده تصادفات و آلودگی‌های زیست محیطی را ناشی از عبور و مرور این کشنده‌های عراقی در جاده‌های استان دانست و خواستار رفع این مشکل به صورت ویژه شد.
وی در پایان تصریح کرد: با توجه به شروع زود هنگام فصل سرما کار برف‌روبی از 10 آبان در کردستان آغاز شده و تاکنون در این راستا مشکلی در بحث برف‌روبی و باز کردن راه‌ها نداشته‌ایم.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول