اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون راهداری اداره‌کل راه و ترابری استان قم:

آمادگی اکیپ‌های راهداری قم برای خدمت‌رسانی به عزاداران حسینی

خبرگزاری فارس: معاون راهداری اداره‌کل راه و ترابری استان قم گفت: اکیپ‌های راهداری از روز 13 تا 18 آذر در جاده‌های منتهی به قم مستقر هستند.

آمادگی اکیپ‌های راهداری قم برای خدمت‌رسانی به عزاداران حسینی
مصطفی عباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ‌مهم‌ترین وظیفه سازمان راه و ترابری ایمن‌سازی محورهای برون شهری،‌ ایمنی ورودی‌های شهری و روان شدن ترافیک محورهای برون شهری است.
وی با اشاره به فرا رسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان افزود: با توجه به قرار گرفتن تاسوعا و عاشورای حسینی در میان هفته و اعلام تعطیلی روزهای آخر هفته توسط وزارت آموزش و پرورش، ترافیک سنگینی در محورهای ورودی در استان قم مشاهده خواهد شد.
معاون راهداری اداره‌کل راه و ترابری استان قم ادامه داد: اکیپ‌های راهداری از روز 13 تا 18 آذر در جاده‌های منتهی به قم مستقر هستند.
وی تصریح کرد: با توجه به فرا رسیدن آب و هوای زمستانی در سال جاری، به منظور جلوگیری از مشکلات احتمالی اکیپ‌های راه‌داری با تمام تجهیزات آماده هستند.
عباسی ادامه داد: 70 نفر از کارکنان سازمان راهداری برای خدمات‌رسانی در روزهای سوگواری حسینی در تلاش برای خدمت‌رسانی به مردم هستند.
معاون راهداری اداره‌کل راه و ترابری استان قم ادامه داد: ‌یک اکیپ در جاده قم ـ ‌سلفچگان، هفت اکیپ راه‌داری در دیگر محورهای استان، شش اکیپ و گشت تامین روشنایی،‌ دو اکیپ تعمیرات گاز،‌ یک اکیپ تعمیراتی خودرو در محورهای استان در حال گشت‌زنی هستند و تلاش می‌کنند شرایط رفاهی را برای زائرانی که به قم سفر می‌کنند، فراهم آورند.
وی به وجود پنج راهدارخانه در سطح راه‌های استان قم اشاره کرد و گفت: راهداری‌های استان قم،‌ با توجه به برودت هوا و امکان بارندگی با پیش‌بینی‌های لازم در جاده‌ها استقرار یافته و آمادگی‌ برای کمک به مسافرین و زائران بارگاه قدسی کریمه اهل‌بیت(س)‌ را دارد.
عباسی همچنین از امنیت جاده قم - گرمسار خبر داد و عنوان کرد: با توجه به اینکه در چند ماه گذشته شاهد حوادث دلخراشی در این محدوده بودیم، ورود تریلرها در این جاده ممنوع شد و پلیس‌راه تنها اجازه ورود کامیون را به این جاده می‌دهد.
وی از احداث چهار مجتمع خدماتی رفاهی در آینده‌ای نه چندان دور خبر داد و بیان کرد: این مجتمع‌ها با پی‌گیری سازمان حمل ‌و نقل و پایانه‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.
معاون راهداری اداره‌کل راه و ترابری استان قم با تبیین عوامل امنیت جاده‌ای تصریح کرد: خط کشی جاده‌ها، ‌نصب تابلوهای راهنما و ایجاد مجتمع‌های خدماتی رفاهی و... در کنار یکدیگر ایمنی جاده‌ها را تضمین می‌کنند.
وی اضافه کرد: ایجاد مراکز خدمات بین راهی موجب می‌شود، راننده‌ها توقفی کوتاه در کنار جاده داشته باشند و بعد از لحظه‌ای استراحت به راه خود ادامه دهند.
عباسی تاکید کرد: به زودی مشکلات جاده قم ـ گرمسار برطرف می‌شود و آسایش خاطر رانندگان را رقم خواهد زد و دیگر شاهد بروز مشکلات در این جاده نخواهیم بود.
معاون راهداری اداره‌کل راه و ترابری استان قم با اشاره به وجود پنج راهدارخانه بین راهی در جاده‌های ورودی استان قم ادامه داد: راهدارخانه‌های در سطح استان مجاز هستند که مسافران در راه مانده را که به علل گوناگون از ادامه مسیر بازمانده‌اند را تا برطرف شدن مشکل پذیرا باشند.
وی اضافه کرد: مسافران در راه مانده توسط راهداران به سمت راهدارخانه‌ها هدایت می‌شوند و تا برطرف شدن مشکل عبوری،‌ به راه خود ادامه می‌دهند.
عباسی به مسافرانی که قصد سفر به استان قم را دارند اطمینان خاطر داد که جاده‌ها ایمن هستند و در صورت بروز هرگونه مشکل در بین راه راهدارخانه‌ها،‌ اورژانس و هلال احمر در اکیپ‌هایی مستقل استقرار دارند.
وی خاطرنشان کرد: مسافرین قبل از حرکت در جاده‌ها با شماره شبانه روزی  02516660001 و یا با تلفن گویای 141 تماس بگیرند و اطلاعات لازم را کسب کنند و یا به شماره 3000141 پیام کوتاه ارسال کرده و از وضعیت راه‌ها مطلع شوند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول