اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل:

گسترش فضاهای کتابخانه‌ای ضرورت استقبال از مطالعه است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: توسعه و گسترش فضاهای کتابخانه‌ای به گسترش استقبال از فرهنگ مطالعه در منطقه کمک می‌کند.

گسترش فضاهای کتابخانه‌ای ضرورت استقبال از مطالعه است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور شرفی صبح امروز در نشست با دست‌اندرکاران هشتمین نمایشگاه کتاب اردبیل اظهار داشت: برگزاری هشتمین دوره نمایشگاه کتاب اردبیل مقارن با هفته امر به معروف و نهی از منکر، فرصتی را فراهم آورد تا کارکردهای مناسبی در ترویج این فرهنگ به وجود آمده و فریضه را در قالب کتاب و کتابخوانی به مردم و جوانان عرضه کنیم.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به همین تقارن مدل برگزاری نمایشگاه متفاوت با دوره‌های مختلف بود که در این نمایشگاه تلاش کردیم تا برنامه‌های برگزار شده در نمایشگاه علاوه بر اینکه با حال و هوای محرم آمیخته شود رنگ و بوی این ایام را نیز برای بازدیدکنندگان تداعی کند.
این مسئول با بیان اینکه در این نمایشگاه بیش از 510 ناشر کشوری و استانی در قالب 150 غرفه ساماندهی شده‌ بودند، تصریح کرد: با اهتمامی که از سوی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه توسعه فرهنگ مطالعه و برگزاری نمایشگاه‌های کتاب وجود دارد، شکل‌گیری و برگزاری نمایشگاه‌های کتاب تبدیل به یک برنامه ثابت در استان‌ها شده است و مردم نیز علاوه بر آنکه مشتاق حضور در نمایشگاه‌های کتاب هستند، زمان برگزاری آن را نیز به طور جدی پیگیری می‌کنند به صورتی که در ایام هفته کتاب در برنامه‌های مختلفی که حضور داشتیم سراغ نمایشگاه کتاب را می‌گرفتند.
شرفی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه نمایشگاه‌های کتاب توانسته‌اند کارکردهای متعددی همچون فراهم کردن امکان دسترسی آسان به تازه‌های نشر و گسترش ویترین کتاب را به وجود آورند منجر به توسعه امر کتابخوانی شده‌اند.
وی ادامه داد: سال گذشته بالغ بر 400 میلیون تومان کتاب از طرف معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختیار ما قرار گرفت که به کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی اهدا شد و امسال نیز در نیمه اول سال 200 میلیون تومان کتاب به همین صورت در استان اردبیل اهدا شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در پایان سخنان خود اضافه کرد: افزایش تعداد ناشران استانی، حمایت از نویسندگان و مولفان اردبیل، برگزاری برنامه‌های مختلف در طول سال با موضوع کتاب به مناسبت‌های مختلف در شهرستان‌ها و چند برنامه دیگر در مسیر توسعه فرهنگ مطالعه و توجه به امر کتاب و کتابخوانی صورت گرفته است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول