اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره ارشاد اردبیل:

برگزاری نمایشگاه سبب توسعه فرهنگ مطالعه می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: توسعه فرهنگ مطالعه با برگزاری نمایشگاه‌های کتاب و جذب مخاطبان به این نمایشگاه‌ها محقق می‌شود.

برگزاری نمایشگاه سبب توسعه فرهنگ مطالعه می‌شود
رئوف موسوی در حاشیه بازدید از هشتمین نمایشگاه کتاب اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: نمایشگاه کتاب اردبیل یک اتفاق بزرگ فرهنگی در این شهر است و با توجه به همزمانی ایام محرم و نمایشگاه کتاب، تلاش شده برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در محل نمایشگاه معرف عزاداری پرشور مردم استان اردبیل نیز باشد.
وی با اشاره به حضور ناشران مطرح از سراسر کشور در نمایشگاه گفت: حضور تعزیه‌داران حسینی و هیئت‌های عزاداری اردبیل در محل نمایشگاه فرصتی را فراهم کرده تا شاهد اجرای برنامه‌هایی به همین مناسبت در اردبیل باشیم.
مدیر اجرایی هشتمین نمایشگاه کتاب اردبیل با اشاره به اینکه همه روزه در نخستین ساعات برگزاری نمایشگاه زیارت عاشورا با حضور مداحان اهل بیت برگزار می‌شود، افزود: با توجه به ساختار مذهبی اردبیل و ارادت خاصی که مردم این استان به اهل بیت دارند این برنامه‌ها در نمایشگاه با شور خاصی برپا شده و تمام برنامه‌های تبلیغاتی نمایشگاه و برنامه‌های جنبی و محتوایی نیز رنگ و بوی همین روزها را دارد.
وی تجلیل از پیر غلامان حسینی، اجرای مراسم شعر‌خوانی با موضوع محرم و عاشورا و برگزاری مراسمات مداحی را از دیگر برنامه‌های اجرا شده در هشتمین نمایشگاه کتاب اردبیل اعلام کرد.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت توسعه فرهنگ مطالعه اشاره کرد و بیان داشت: نمایشگاه کتاب به عنوان یک مانور فرهنگی است که نقش موثری را در کتابخوانی ایفا کرده و سبب افزایش سرانه مطالعه در بین اقشار مختلف مردم می‌شود.
موسوی از نمایشگاه کتاب به عنوان بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی هر استان یاد کرد و افزود: با توجه به علاقه‌ای که خانواده‌ها به بحث کتاب، خرید و مطالعه آن دارند نمایشگاه‌ها با تخفیف 40 درصدی و حضور صدها ناشر فرصت خوبی فراهم می‌کنند تا کتاب را در سبد هزینه‌های فرهنگی خانوارها قرار دهیم.
وی در پایان اظهار داشت: نمایشگاه کتاب اردبیل همواره و در هر فصلی از سال که برگزار شده با استقبال خوب مردم مواجه بوده و توجه به موضوع کتاب به قدری است که مردم ما علاقمند به برگزاری دو نمایشگاه در سال در استان اردبیل هستند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول