اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نیر:

نهادینه شدن فرهنگ مطالعه اسباب ارتقای فرهنگی است

خبرگزاری فارس: فرماندار نیر گفت: نهادینه شدن فرهنگ مطالعه در جامعه اسباب شایسته‌ای برای ارتقای فرهنگی در جامعه است.

نهادینه شدن فرهنگ مطالعه اسباب ارتقای فرهنگی است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدحمید عباداللهی عصر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی نیر اظهار کرد: فرهنگ مطالعه فرهنگ پربار و غنی است که ضرورت دارد با حمایت خانواده‌ها و معلمان در مدارس این فرهنگ در نسل آینده تقویت شده و رونق بگیرد.
وی یکی از شاخص‌های اصلی ارتقای این فرهنگ را افزایش سرانه کتابخوانی در جامعه یاد کرد و افزود: اگر این سرانه و شاخص در مدارس و دانشگاه‌ها ارتقا پیدا کند به سبب تسری به سایر اقشار جامعه به تبع فرهنگ مطالعه در نقاط دیگر نیز ارتقا پیدا می‌کند.
عباداللهی متولیان تعلیم و تربیت و مراکز عالی را به ترویج درست فرهنگ مطالعه فرا خواند و خاطرنشان کرد: کتاب و کتابخوانی در ارتقای فرهنگ عمومی و افزایش آگاهی‌های اقشار جامعه بسیار مؤثر و مفید است که با پیگیری مصوبات انجمن کتابخانه‌های عمومی و موارد طرح شده در آن می‌توان به سرعت معایب این حوزه را شناسایی و در رفع آن اهتمام کرد.
این مسئول همچنین خواستار راه‌اندازی سیستم کتابخانه الکترونیک و گسترش طرح مطالعه‌یاوران شد و اضافه کرد: هر چند براساس آمار استانی تاکنون برای بیش از 2 هزار علاقه‌مند کارت مطالعه‌یاور صادر شده است اما این کار باید به صورت پایه‌ای و اساسی از مدارس شروع شود و به سایر سطوح جامعه نیز بسط و گسترش پیدا کند.
وی از اجرای مرحله مقدماتی طرح مطالعه‌یاوران در مدارس نیر و ورود آن به شبکه اجتماعی عمومی خبر داد و گفت: ‌اگر این امر در بین عموم مردم و اقشار مختلف گسترش یافته و هر کس خود را موظف به مطالعه روزانه یک ساعت کتاب و تألیفات کند به سرعت می‌توانیم سرانه مطالعه و کتابخوانی را افزایش دهیم.
به گزارش فارس، فرماندار نیر در ادامه سخنان خود ضرورت بهره‌گیری از شیوه‌های مختلف کشوری نظیر راه‌اندازی و تقویت شبکه کتابخوانان حرفه‌ای را در مراکز دانشگاهی یادآور شد و از عموم علاقه‌مندان خواست در این حوزه فعال شوند.
عباداللهی در پایان سخنان خود افزود: فرهنگ مطالعه و تقویت مؤلفه‌های آن یکی از برجستگی‌های توسعه فرهنگی جوامع است که انتظار می‌رود در شهرستان نیر این مبانی تقویت شده و به شکل مناسب احیا شود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول