اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سرعین:

جایگاه کتاب و مطالعه متزلزل شده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه سرعین گفت: جایگاه کتاب و مطالعه به شکل عمومی در جامعه متزلزل شده که تقویت آن وظیفه همگانی است.

جایگاه کتاب و مطالعه متزلزل شده است
حجت‌الاسلام محمود اصغری در جریان بازدید از نمایشگاه کتاب اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ترمیم این موضوع و گرایش بیشتر جوانان و نوجوانان به حوزه مطالعه نیازمند حرکت زیربنایی و اساسی است تا بتوانیم با فرهنگ‌سازی مطالعه و امر کتابخوانی جایگاه ملی و بین‌المللی خود را تقویت کنیم.
وی یکی از ابزارهای موثر در مقابله با تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی را تقویت امر مطالعه و آگاه‌سازی مردم و جوانان از طریق رسانه مکتوب اعلام کرد و بیان داشت: استکبار جهانی با تولید فیلم، نمایش، صحنه‌های جذاب و دل فریب موسیقی و تئاتر و نمایش همگی الهام گرفته از کتاب و حوزه مکتوب تلاش می‌کنند تا هویت اعتقادی و باورهای دینی ما را دچار لغزش کنند که در این زمینه تولید و تقویت نشر در حوزه کتاب و رسانه‌های مکتوب می‌تواند بخش عظیمی از این ترفند دشمن را خنثی کند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی سرعین در ادامه سخنان خود کتاب را ابزاری خوب برای آشنا شدن و تعمیق فکری و عقلی پیدا کردن توصیف کرد و افزود: به اذعان بسیاری از فعالان عرصه فرهنگی و اجتماعی کتاب می‌تواند در وجه ممتاز سایر هنرها و حوزه‌های فرهنگی برنده‌ترین و کارآمدترین ابزار برای پیشگیری و جلوگیری از تهاجم فرهنگی گسترده نظام غرب باشد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اصغری برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی را نیز ابزار خوب انس گرفتن مردم با کتاب و مباحث فرهنگی توصیف کرد و گفت: ارزشمندی کتاب به مفهوم و متون آن است و در نشر و چاپ کتاب باید وزارت ارشاد به مجوزهایی که ارائه می‌دهد نظارت بیشتر داشته باشند تا مبادا کتابی خارج از چارچوب اعتقادات و مسلک دینی ما وارد جامعه شود.
وی در پایان سخنان خود با یادآوری اینکه ترغیب و تشویق کودکان، نوجوانان و جوانان به کتاب، همراهی خوب خانواده‌ها، معلمان و مربیان را می‌طلبد از تمامی این اقشار خواست با دست زدن به امر مطالعه زمینه ترغیب و تشویق دیگران را نیز فراهم سازد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول