اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد رودان:

برنامه‌ریزی سبب افزایش سرانه مطالعه می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد رودان با بیان اینکه کتاب مظلوم واقع شده است، افزایش سرانه مطالعه را خواهان برنامه‌ریزی دانست.

برنامه‌ریزی سبب افزایش سرانه مطالعه می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از رودان در شرق هرمزگان، فرید ساعدپناه صبح امروز در بازدید از نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی که در این شهرستان به مناسبت ایام محرم از چند روز پیش برپا شده است،‌ با بیان اینکه کتاب مظلوم واقع شده در جامعه آن گونه که باید مورد توجه نیست، اظهار داشت: می‌توان با برگزاری مستمر نمایشگاه‌های کتاب زمینه ورود کتاب را به زندگی مردم فراهم کرد.
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه امروزه نقش مطالعه در رتبه‌بندی سطوح جوامع بسیار مورد توجه است، افزود: باید در حد توان امور را در این بخش به سمتی پیش برد که مردم روز به روز بیشتر به سمت و سوی مطالعه کشیده شوند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد رودان در ادامه یادآور شد: طی سال‌های اخیر در شهرستان هرمزگان در امور افزایش سرانه فضای کتابخانه‌ای دستاوردهایی حاصل شده است که باید گفت این حرکت در صورت تداوم و حفظ حجم کنونی می‌تواند آینده خوبی را در برابر کتاب و کتاب خوانی استان قرار دهد.
وی با اشاره به میانگین سرانه مطالعه مردم در شهرستان رودان بیان کرد: افزایش مطالعه مردم به برنامه‌ریزی مدون و حساب شده نیاز دارد و ضرورت دارد در این خصوص کار گروه‌های تخصصی با حضور جمعی از صاحب‌نظران و افراد دارای تسلط به حوزه کتاب تشکیل و با آسیب شناسی راه حلی منطقی و قابل اجرا ارائه شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رودان همچنین با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی در این شهرستان اضافه کرد: اکثر کتب ارائه شده در این نمایشگاه متناسب با ایام محرم با رویکرد دینی و با تخفیف 20 الی30 درصدی ارائه شده است.
ساعدپناه خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه بیش از 3 هزار جلد کتاب و محصولات متنوع فرهنگی و دینی برای بازدید عموم مردم ارائه شده است که علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت 8 الی 21 از نمایشگاه دیدن کنند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول