اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی دانشگاه گیلان:

شناسایی خطوط انحرافی از وظایف دانشجویان است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی دانشگاه گیلان گفت: شناسایی خطوط انحرافی و افکاری که با خط اصیل انقلاب و ولایت فقیه همخوانی ندارند یکی از وظایف دانشجویان است.

شناسایی خطوط انحرافی از وظایف دانشجویان است
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت ایرج شاکری‌نیا بعد از ظهر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه گیلان به مناسبت 16 آذر روز دانشجو، پیگیری شاخص‌های اصلی انقلاب، ولایت فقیه و مطالعه آثار اساتید روشنفکر انقلاب را از راهکارهای مقابله دانشجویان در جنگ نرم دشمنان عنوان کرد.
وی اظهار داشت: با توجه به پیشرو بودن دانشجویان و داشتن روحیه علمی و اجتماعی، این افراد در تمام دوره‌ها جزو اقشار تاثیرگذار جامعه هستند و نگاه ویژه‌ای معطوف به آنهاست.
شاکری‌نیا افزود: امروزه دانشجویان می‌توانند با توجه به نیازمندی‌های جامعه در عرصه‌های مختلف کمک ‌کننده و تعالی‌بخش باشند زیرا در کوران انقلاب و پس از آن در عرصه‌های مختلف تاثیرگذار بوده‌اند.
وی با بیان اینکه هدف دانشگاه داشتن دانشجویانی است که در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و علمی اندیشمند باشند، خاطرنشان کرد: این حوزه‌ها مکمل یکدیگر هستند و دانشجویی که خود را در هر چهار حوزه رشد داده باشد می‌تواند تاثیرگذار باشد.
به گفته این مسئول، اگر دانشجو فعالیت سیاسی خود را با اندیشه و علم همراه کند می‌تواند حمایت اجتماعی را نیز پشتیبان خود داشته باشد.
وی، با اشاره به فرارسیدن روز دانشجو تصریح کرد: 16 آذر روز دانشجو فرصتی است تا دانشجویان بار دیگر همگامی خود را با سیاست‌های کلان نظام اعلام کرده و در راستای رشد و بالندگی علمی و فرهنگی کشور گام بردارند.
شاکری‌نیا با تاکید بر اینکه دانشجویان مراقب حرکت‌های خزنده دشمن که با انواع تمهیدات و سیاست‌های پنهان می‌خواهند جنگ نرم را به پیش ببرند باشند، ابراز داشت: شناسایی خطوط انحرافی و افکاری که با خط اصیل انقلاب و ولایت فقیه همخوانی ندارند یکی از وظایف دانشجویان است.
وی تصریح کرد: دانشجوی امروز باید بسیار هوشیار باشد و جایگاه حساس کشور و منطقه را بشناسد.
به گزارش فارس، در این مراسم بیانیه‌ دانشجویان به مناسبت روز دانشجو از طرف بسیج دانشجویی دانشگاه‌های گیلان بین دانشجویان قرائت شد که در بخش‌هایی از آن آمده است: دانشجو و جنبش دانشجویی باید آرمان‌گرایی واقع‌بینانه و برگرفته از مکتب عاشورا را پیوسته سرلوحه اهداف خود قرار دهند.
در این بیانیه ذکر شده است: 16 آذر یادآور حماسه سه یار دبستانی و همسنگران بصیری است که ساحت مقدس دانشگاه را از استکبار مصون داشتند تا جهاد علمی دانشجوی ایرانی را با وظیفه شرعی ایستادگی در برابر ناحق، تا همیشه تاریخ پیوندی ناگسستنی باشد.
این بیانیه می‌افزاید: 16 آذر نماد استکبار ستیزی، استعمار ستیزی و بصیرت دانشجو در ردیابی خودی از غیرخودی، دوست از دشمن و نماد حرکت خودجوش و مطالبه گرایانه دانشجو در دفاع از تمامیت ارضی،  ارزش‌ها و استقلال ایران اسلامی است.
بسیج دانشجویی دانشگاه‌های گیلان در ادامه این بیانیه یادآور شده است: آذر عاشورایی 90 که همزمان با تسخیر سفارت شوم روباه پیر و بیداری اسلامی منطقه همراه شده است، بی‌تردید نقطه درخشانی در مسیر دستاوردهای ارزشمند جنبش دانشجویی است و دانشجو و جنبش دانشجویی باید آرمان‌گرایی واقع‌بینانه برگرفته از مکتب عاشورا را پیوسته سرلوحه اهداف خویش قرار دهد. 
این بیانیه اضافه کرده است: دانشجوی امروز ایران اسلامی به تاسی از همسنگران شهید 16 آذر در این برهه تاریخی حساس که عرصه در مدیریت جهانی توسط ایران اسلامی و نقطه عطف تاریخ منطقه و جهان یعنی بیداری اسلامی منطقه و بیداری ضد سرمایه‌داری جهان است با تلاش مجدانه برای افزایش آگاهی، بصیرت، ارتقای معنویت و دینداری و عمق بخشی داخلی و خارجی، رسالت تاریخی خود را به نحو مطلوب به انجام می‌رساند زیرا به فرموده حضرت امیرالمومنین(ع) نسلی که نتواند رسالت تاریخی خود را به انجام برساند شرمنده تاریخ و آیندگان خواهد شد.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول