اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه قم:

خواص در برابر فتنه‌ها ساکت ننشینند

خبرگزاری فارس: یکی از اساتید حوزه و دانشگاه قم گفت: موضع گیری در برابر انحراف و فتنه‎ها وظیفه و رسالت خواص جامعه است.

خواص در برابر فتنه‌ها ساکت ننشینند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام ولی‌الله لونی عصر امروز در دیدار با کارکنان سپاه این استان، اظهار داشت: عدم موضع‌گیری صریح خواص و بی تفاوتی عوام در جریان سقیفه موجب شد تا در واقعه کربلا، خون فرزند رسول گرامی اسلام(ص) و یاران با وفایش بر زمین بریزد و سر حضرت سیدالشهدا(ع) بر نیزه برود.
وی با تبیین وظیفه آحاد مردم جامعه در قبال مسایل روز جامعه، گفت: شناخت گفتمان رهبری و ولی فقیه، شناخت گفتمان جریان‌های همسو با رهبری و گرایش به اشخاص منطبق با گفتمان رهبری وظیفه تک تک افراد در جامعه اسلامی است.
لونی ادامه داد: تداوم جریانات سیاسی در گرو رعایت استانداردهای ذکر شده در چارچوب فقه شیعی و تبعیت از ولایت فقیه است.
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه از جمله آسیب‌های جریان اصولگرا نفوذ عناصر غیرخودی در جمع آنها است، گفت: برمردم واجب است که با بصیرت افزایی خود، گفتمان‌های همسو با رهبری و اشخاص منطبق با این گفتمان را برای سرنوشت کشور انتخاب کنند به گفتمان امام و رهبری جامه عمل بپوشانند.
وی خاطرنشان کرد: هدایت افراد جامعه به ادامه راه شهدا از صدر اسلام تاکنون بوده و خون‌‎های زیادی در راه حفظ اسلام ناب محمدی(ص) ریخته شده تا پرچم اصولگرایی که همان ولایت تشریعی خداوند متعال است برافراشته بماند.
لونی در ادامه بر ضرورت بصیرت افزایی آحاد مختلف جامعه، گفت: قیام عاشورا به واسطه آگاهی بخشی‌‎های عالمانه حضرت امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) به نسل‌های آینده منتقل شد و عده زیادی از افراد جامعه را از خواب غفلت بیدار کرد.
وی رسوایی یزیدیان را بعد از حادثه کربلا عبرت‌آموز دانست و انتقال فرهنگ عاشورا به دنیا را عامل بیداری اسلامی در کشورهای منطقه عنوان کرد و گفت: انقلاب اسلامی که از قیام عاشورا نشأت گرفته است به زن نگاه عاشورایی دارد و باید انتقال معارف عاشورا از کانون خانواده توسط مادران مومنه آغاز شود.
وی با تبیین فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: بهترین ابزار کنترل جامعه احیای این فریضه واجب دینی است و اهتمام آحاد مردم جامعه به این فریضه شرعی، مشکلات زیادی را در اجتماع می‌تواند حل کند.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول