اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ذوالنور:

22 وجه اشتراک بین جریان فتنه و انحرافی وجود دارد

خبرگزاری فارس: جانشین سابق نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: 22 وجه اشتراک بین جریان فتنه و جریان انحرافی وجود دارد و سرنخ‌هایی از ارتباطات پنهانی این دو گروه به دست آمده است.

22 وجه اشتراک بین جریان فتنه و انحرافی وجود دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور بعد از ظهر امروز در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، با اشاره به تعطیلی سفارت انگلیس در ایران اظهار داشت: دخالت در نهضت مشروطه، تصرف سواحل جنوبی کشور، ضربه زدن به نهضت جنگل و تبانی با روس‌ها از جمله اعمال منفی در کارنامه انگلیس علیه ایران قبل از انقلاب اسلامی است.

*تعطیلی سفارت انگلیس به‌جا بود
وی با بیان اینکه تعطیلی سفارت انگلیس ضرری برای ما ندارد، افزود: ممکن است تنها برای افرادی که فرزندان خود را برای تحصیل به انگلستان فرستاده‌اند کمی سخت باشد در غیر این صورت از نظر سیاسی و اقتصادی برای ما مشکلی ندارد و به‌جا بوده است.
ذوالنور خاطرنشان کرد: فتنه‌انگیزی انگلیس پس از انقلاب و مشارکت و همکاری با آمریکا علیه ایران نیز از دیگر موارد خیانت انگلیس به ایران است.
وی به اهمیت برگزاری انتخابات مجلس نهم اشاره کرد و گفت: بین کاندیداهای مجلس نهم علاوه بر وجود افراد مصلح و مشروع، چهار گروه اصلاح‌طلب، اصولگرا، محافظه کار و نمایندگان خنثی وجود دارند.

*22 وجه اشتراک بین جریان فتنه و جریان انحرافی وجود دارد
این مسئول در پاسخ به پرسش‌های دانشجویان درباره وضعیت حضور جریان‌ها در انتخابات مجلس نهم، افزود: اعتقاد بنده این است که در مجلس نهم یک قشری از جریان انحرافی وارد و به جریان فتنه نیز ملحق می‌شوند.
وی با بیان اینکه این دو گروه پس از ورود به مجلس یکدیگر را هم‌پوشانی و هم‌افزایی می‌کنند، تصریح کرد: تاکنون 22 وجه اشتراک بین جریان فتنه و جریان انحرافی را مشخص کرده و سرنخ‌هایی از ارتباطات پنهانی این دو گروه به دست آمده است.
ذوالنور با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود که این دو دسته پس از انتخابات در مجلس با یکدیگر هم‌سو شوند، اظهار داشت: اینکه چقدر می‌توانند کرسی‌های مجلس را به دست بگیرند بستگی به فعالیت خود و اصولگرایان دارد.
جانشین سابق نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران افزود: نظام نمی‌خواهد برای داغ کردن تنور انتخابات از این سران جریان فتنه استفاده کند، اما از آنجا که حیات جریان فتنه در فرصت حضور یافتن در سیاست است، چنین فرصتی را از دست نمی‌دهند.
وی اذعان داشت: این دسته تنها برای پیروزی در انتخابات به میدان نمی‌آیند بلکه انتخابات را به عنوان پله‌ای برای حضور سیاسی بعدی خود می‌پندارند.
ذوالنور با تصریح بر اینکه بدون حضور آنها نیز انتخابات 60 درصدی رقم می‌خورد، بیان داشت: اگر سران فتنه در انتخابات شرکت نکنند برای توجیه شکست آینده خود زمینه‌سازی می‌کنند.
وی، تهدید و ترساندن شورای نگهبان مبنی بر اینکه رٱی حداکثری بدون حضور این افراد رقم نمی‌خورد را نیز از دیگر شگردهای سران فنته برای عبور از فیلترهای شورای نگهبان دانست.
دبیر کل شهدای روحانی کشور یادآور شد: سران فتنه برای شرکت در انتخابات با دست عقب می‌زنند ولی با پا جلو می‌کشند.
 
*برای مقابله با آمریکا هیچ وقت مجهزتر از امروز نبودیم
وی در پاسخ به سئوالی درباره تهدید آمریکا برای حمله به ایران، ابراز داشت: امروز آمریکا به‌هم ریخته‌ترین وضعیت را در داخل کشور خود دارد و باید با دست خالی عراق و افغانستان را ترک کند.
ذوالنور، اظهار داشت: آمریکا برای اشغال عراق و افغانستان تاکنون 2 هزار میلیارد دلار خرج کرده و بیش از 6 هزار کشته داده است.
وی با بیان اینکه این وضعیت دولت آمریکا چیزی جز خواری و پستی را نزد مردمانش به همراه ندارد، اذعان داشت: خواسته آمریکا از اشغال منطقه به وجود آوردن یک اسلام سکولار در برابر جمهوری اسلامی بود که نه تنها محقق نشده بلکه خروجی نهضت‌های منطقه تقویت پایه‌های نفوذ ایران را بین کشورهای اسلامی به دنبال داشته است.
جانشین سابق نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران به قیام وال‌استریت علیه نظام سرمایه‌داری آمریکا اشاره کرد و گفت: آمریکا در چنین وضعیتی به ما حمله نمی‌کند.
وی خاطرنشان کرد: ما تهدیدهای دشمن را همواره جدی می‌گیریم و برای مقابله با آمریکا هرگز مجهزتر و آماده‌تر از امروز نبوده‌ایم.
ذوالنور با اشاره به اینکه امروز درجه ریسک برای دشمن بسیار بالاست، تصریح کرد: رئیس سابق سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی نیز گفته که در موج نخست حمله ایران به این رژیم، حداقل صد هزار کشته بر جای می‌ماند که حتی فرصت دفن کردن اجساد خود را نیز نخواهند داشت.
 
*بصیرت تنها در مورد شناخت دشمن نیست
 این مسئول با بیان اینکه بصیرت داشتن تنها در مورد شناخت دشمن نیست، یادآور شد: بصیرت درباره شناخت نیروهای خود نیز ضرورت دارد زیرا تمام مسئولان ما پاک‌دامن و پاک دست نیستند و از یک میزان تقوا برخوردار نبوده و در یک سطح قرار ندارند.
وی تصریح کرد: دارایی‌های بسیاری از افراد از ابتدای انقلاب تاکنون زیاد نشده و از این دسته مسئولان که مشروعیت بر زندگی‌ آنها حاکم است بسیار هستند.
ذوالنور افزود: برخی افراد نیز دزد هستند که تنها ژست خودی به خود می‌گیرند و با اهداف دنیوی خود پا به عرصه سیاست می‌گذارند.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول