اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اطلاعات کرمان:

جریان فتنه دنبال تحمیل ارزش‌های سکولار است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اطلاعات استان کرمان گفت: دشمن تغییر رفتار نظام را در دو قالب فرهنگی و مذهبی دنبال می‌کند و بنا دارد با تحمیل فرهنگ و ارزش‌های سکولار به جامعه ما و ترغیب به دست برداشتن از آرمان‌ها و شعارهای ارزشی، پایگاه اجتماعی نظام را هدف قرار دهد و جریان فتنه مولود این تفکر است.

جریان فتنه دنبال تحمیل ارزش‌های سکولار است
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل اطلاعات استان کرمان، حمید امجد در دیدار با اعضای شورای مرکزی خانه مطبوعات و رسانه‌های استان کرمان اظهار داشت: با کسانی که به دنبال تضعیف باشند، مماشات نمی‌کنیم و اجازه فحاشی و حمله به ارزش‌های نظام را به کسی نمی‌دهیم و نمی‌گذاریم حاشیه‌ امن برای مخالفان و معاندان نظام ایجاد شود.
وی بیان کرد: امروز استراتژی دشمن برای مقابله با نظام اسلامی بر دو مبنای حداقلی و حداکثری استوار است که در استراتژی حداقلی به دنبال تغییر رفتار و براندازی نظام است.
امجد افزود: دشمن تغییر رفتار نظام را در دو قالب فرهنگی و مذهبی دنبال می‌کند و بنا دارد با تحمیل فرهنگ و ارزش‌های سکولار به جامعه ما و ترغیب به دست برداشتن از آرمان‌ها و شعارهای ارزشی، پایگاه اجتماعی نظام را هدف قرار دهد.
وی جریان فتنه را مولود این تفکر دانست و تصریح کرد: ضایعاتی که بر اثر این تفکر ایجاد شد، آنقدر وسیع بود که فعالیت چند دولت مانند دولت نهم نیز نمی‌تواند آن را جبران کند.
امجد بیان کرد: امروز نیز فشارهایی از داخل و خارج وارد می‌شود و به دنبال فشار روانی و گرفتن امتیاز برای ورود به انتخابات هستند.
وی خاطرنشان کرد: جریان فتنه سه مبحث را به طور محوری در دستور کار خود دارد که ایجاد اختلاف میان نیروهای ارزشی نظام، تقویت تحریم‌ها برای افزایش فشار و ایجاد نارضایتی از قانون هدفمندی یارانه‌ها با هدف ضربه به پایگاه اجتماعی نظام را شامل می‌شود.
امجد گفت: همه این فشارها برای این بود که تحریم‌ها بیشتر و هدفمندی نیز موفق نشود و شکاف میان نیروهای ارزشی بیشتر شود تا مردم نسبت به انتخابات دلسرد و مشارکت کاهش پیدا کند، طرح مجدد کمیته صیانت از آرا نیز آتش تهیه خوبی برای تحرکات بعد از انتخابات است.
مدیرکل اطلاعات استان کرمان بیان کرد: اینگونه القا می‌کنند که در جامعه نشاط نیست و افسردگی حاکم است، نیازهای مردم را بزرگنمایی می‌کنند.
وی بیان کرد: در بحث اجرای هدفمندی یارانه‌ها که مصوبه مجلس ششم بود و دولت اصلاحات جرأت اجرای آن را نداشت، سیاه‌نمایی به راه انداختند و خود را منجی مردم نشان می‌دهند.
امجد عنوان کرد: اعتراض‌های سیاسی را به سوی حاکمیت نظام هدایت کرده و در سخنرانی‌ها از الفاظ چند پهلو استفاده و حاکمیت دوگانه را در مطبوعات مطرح می‌کنند، مرز خودی و غیرخودی را بر هم می‌زنند و با ایجاد نافرمانی مدنی حاکمیت را تضعیف می‌کنند و تلاش دارند تا اسلام بدون روحانیت را مطرح کنند.
وی رسالت مطبوعات متعهد را در این راستا خطیر عنوان کرد و بیان داشت: باید دست به قلم شوید و مانند سد در مقابل این توطئه‌ بایستید.
امجد تصریح کرد: اینها برای رسیدن به هدف خود روی ظرفیت مطبوعات به صورت ویژه حساب کرده‌اند و اطلاعات موثق ما حاکی از آن است که درصدد اجاره برخی از نشریات و حتی اجاره یک صفحه یا ستون در یک نشریه هستند تا بتوانند به القای دیدگاه‌های خود بپردازند.
وی افزود: ما در مجموع از فضای مطبوعاتی استان راضی نیستیم و ضعف نظارت و مقابله فکری با این نشریات سوء‌استفاده‌گر را مشهود می‌بینیم.
امجد خاطرنشان کرد: کسانی که در دوره‌های گذشته از اختلاس‌های امثال کرباسچی حمایت کرده و حتی ستاد حمایت از اختلاس‌کنندگان را راه می‌انداختند و با امثال شهرام جزایری دم‌خور بودند، امروز مقابل رئیس جمهوری که تخلف مالی اخیر را محکوم کرده و خواستار برخورد با عاملان آن شده، قدعلم کرده‌اند.
وی گفت: مطبوعات خودی نیز ناخواسته تحت تأثیر فضاسازی آنها قرار گرفته‌اند در حالی که باید از روسای جمهور دوره‌های سازندگی و اصلاحات سؤال کرد که شما در برابر اختلاس‌کنندگان چه موضعی داشتید و احمدی‌نژاد چه موضعی داشت.
مدیرکل اطلاعات استان کرمان اذعان کرد: با کسانی که به دنبال تضعیف باشند، مماشات نمی‌کنیم و اجازه فحاشی و حمله به ارزش‌های نظام را به کسی نمی‌دهیم و نمی‌گذاریم حاشیه‌ امن برای مخالفان و معاندان نظام ایجاد شود.
وی بیان کرد: اگر بر مطبوعات نظارت و با تخلفات آنها برخورد نشود در تخلفات آنها شریک هستیم.
سید ابراهیم یزدی مدیرخانه مطبوعات و رسانه‌های استان کرمان نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مجموعه اظهار داشت: در حال حاضر 630 نفر عضو خانه مطبوعات و رسانه‌های استان کرمان هستند و تسهیلاتی از جمله وام خودرو و سفرهای زیارتی و سیاحتی با تخفیف به متقاضیان ارائه شده است.
وی وجود 135 مجوز نشریه که 80 مورد آنها چاپ می‌شوند، اشاره کرد و افزود: تعدادی درخواست مجوز نیز در انتظار رسیدگی هستند که با احتساب آنها تعداد نشریات استان کرمان به 200 مورد می‌رسد.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول