اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس:

برخورد با مسائل دیپلماتیک‌ بر مبنای قانون باشد‌

خبرگزاری فارس: دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: برخورد با مسائل دیپلماتیک و بین‌المللی باید بر مبنای قانون باشد.

برخورد با مسائل دیپلماتیک‌ بر مبنای قانون باشد‌
غلامرضا اسداللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: جوانان و دانشجویان ایرانی به عنوان قشر هوشیار و غیور کشور در قالب یک حرکت خودجوش اقدام به بیان اعتراض منطقی و برحق خود نسبت به سال‌ها عملکرد خصمانه و منفعت‌طلبانه انگلیس علیه نظام و کشور کردند.
نماینده مردم تربت‌جام و تایباد در مجلس شورای اسلامی افزود: سیاست‌های انگلیس همیشه در راستای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران، خرابکاری، مداخله در امور داخلی، حمایت از فتنه و هر اقدامی علیه کشور و نظام بوده است و این عملکرد خصمانه به مرور شرایط بروز اعتراض و مخالفت را در میان مردم و قشر جوان و دانشجوی جامعه ایجاد کرد.
وی با اشاره به مصادیق شیوه دیپلماسی ناصحیح انگلیس در ایران عنوان کرد: آنچه که احساسات اعتراضی دانشجویان و مردم را نسبت به عملکرد انگلیس در ایران برانگیخت، اقدامات خصمانه انگلیس در سال‌های اخیر و سعی در تحریم بانک مرکزی ایران بود.
دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی ضمن یادآوری اقدام اعتراضی مردم انگلیس در مقابل سفارت ایران در این کشور و نبود برخورد مناسب دولت و سیستم امنیتی این کشور با معترضان اظهار کرد: حرکات و اقدامات خودجوش اعتراضی مردمی نسبت به عملکرد یک کشور اتفاقی است که در همه کشورهای جهان به اشکال گوناگون شکل می‌گیرد.
اسداللهی با بیان این مطلب که برخورد با مسائل دیپلماتیک و بین‌المللی باید بر مبنای قانون باشد ادامه داد: نظیر چنین اتفاقی در اقدام اعتراضی علیه سفارت کشور در داخل خاک انگلیس نیز رخ داد که در این مورد به سبب نبود برخورد مناسب و به موقع سیستم امنیتی و پلیس کشور انگلیس تعدادی مجروح و کشته شدند اما در این رخداد عملکرد و برخورد کار ما بر مبنای چارچوب قانونی بود.
نماینده مردم تربت‌جام و تایباد در مجلس شورای اسلامی شیوه برخورد انگلیس با دیپلمات‌های ایرانی در جریان حرکت خودجوش اعتراضی دانشجویان ایرانی را نامناسب ارزیابی ‌و عنوان کرد: برخورد دولت انگلیس با دیپلمات‌های ایرانی در انگلیس اقدام مناسبی در راستای پاسخگویی به حرکت خودجوش اعتراضی دانشجویان ایرانی نیست و کشور انگلیس در این زمینه منافع متقابل را رعایت نکرده است.
دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز رضایت و حمایت از قطع روابط با دولت انگلیس گفت: با توجه به موضع‌گیری شفاف و منطقی مجلس شورای اسلامی در ارتباط با قطع روابط با انگلیس و تصویب شورای نگهبان و همچنین با نظر به اقدامات خصمانه و منفعت طلبانه این کشور، وجود ارتباط یک‌طرفه با انگلیس چیزی جز ایجاد فضای بی‌اعتمادی و نفاق در کور به همراه ندارد و به همین سبب قطع کامل روابط با این کشور می‌تواند به نفع جمهوری اسلامی ایران نیز باشد.
وی تحریم‌های علیه ایران را بی‌اثر ارزیابی و تصریح کرد: دنیا راه خود را پیدا کرده است و تحت تأثیر و سیطره تبلیغات سوء دشمنان ایران قرار نمی‌گیرد و تهدیدها و تحریم‌ها نمی‌توانند اثری در روند رو به جلوی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشته باشند.
اسداللهی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی ایران در طول تاریخ خود با تهدید و تحریم‌های زیادی از جانب دشمنان مواجه بوده است و همیشه در برخورد با آن‌ها سربلند و موفق عمل کرده و اکنون نیز بر حق مشروع خود در استفاده از انرژی اتمی تأکید داشته و در برابر همه حملات و موانع ایستادگی می‌کند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول