اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

افزایش اعضای هیئت‌ علمی دانشگاه‌ها پیگیری می‌شود

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از پیگیری کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به منظور افزایش اعضای هیئت‌ علمی دانشگاه‌ها خبر داد.

افزایش اعضای هیئت‌ علمی دانشگاه‌ها پیگیری می‌شود
حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک به مناسبت روز دانشجو اظهار داشت: دانشجویان از تاثیرگذارترین قشرها در جامعه  بوده و آینده کشور در گرو تلاش علمی این قشر از جامعه است.
وی تصریح کرد: دانشجویان با دستان توانمند خود گره‌های بزرگ را در کشور باز کرده و موجب پیشرفت و توسعه کشور در همه عرصه‌ها می‌شوند.
نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دانشجویان می‌توانند از یک سو فرهنگ و آداب و رسوم کشور را نهادینه کرده و از سوی دیگر آن را به نسل‌های آینده به میراث بگذارند،‌ ادامه داد: تحصیلکردهای دانشگاهی قادر هستند این آداب و رسوم را در معرض دید جهانیان قرار دهند و جهان را با اندیشه‌های اسلامی ایرانی آشنا کنند.
عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز دانشجویان با حضور فعال در عرصه‌های مختلف نشاط و تحرک را در کشور به ارمغان آورده‌اند، گفت: این قشر از جامعه مظهر تلاش و کوشش بی‌نظیر برای ساختن و رشد و پیشرفت کشورند.
سلیمی ادامه داد: بدون شک با وجود جوانان دانشگاهی‌ است که می‌توان ظرفیت کشور را دو چندان ساخت و با روشنگری مسیر حرکت را برای آیندگان ترسیم کرد.
وی بیان داشت: دانشجویان به دلیل حساسیت و جایگاهی که دارند گاهی پیوسته مورد طعمه کشورهای قدرتمند بوده و گاهی مورد توجه برخی از فرصت‌طلبان سیاسی قرار می‌گیرند که دانشجویان نباید اجازه دهند فرصت‌طلبان سیاسی برای رسیدن به مقاصد خود دانشجو را به عنوان ابزار مورد استفاده قرار دهند.
نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: دانشجویان باید  با بصیرتی که دارند دست‌های طمع‌ورزان را قطع کرده و اجازه فرصت‌طلبی را از دشمنان بگیرند.
سلیمی با بیان اینکه دانشجویان دارای توانایی خاص علمی بوده و پیشرفت کشور مدیون تلاش‌های خستگی‌ناپذیر آنان است، افزود: جوانان دانشگاهی از چند ویژگی شاخص برخوردارند که داشتن روحیه نشاط و تحرک سیاسی یکی از مهم‌ترین این ویژگی‌ها است.
وی اضافه کرد: دانشجویان نسبت به بنیان‌های نظام‌ اسلامی از بن دندان اعتقاد داشته و روحیه انقلابی آنها، آنان را نسبت به توطئه‌های دشمنان آگاه ساخته که این یکی دیگر از ویژگی‌ها و شاخصه‌های دانشجویان ایرانی است.
عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز اندیشه‌های دانشجویان ایران اسلامی از محدوده مرز‌ها فراتر رفته و دغدغه آزادی و استقلال‌خواهی سایر ملت‌ها در وجود آنها موج می‌زند.
سلیمی موضع‌گیری دانشجویان در برابر مسئله انگلیس، حمایت از بیداری اسلامی و تاسی دانشجویان به شهدای دانشجو را از دیگر ویژگی‌‌های بارز دانشجویان برشمرد.
وی با اشاره به پیگیری‌ مسائل ریز  و درشت دانشجویان در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: افزایش 150 میلیارد تومانی اعتبارات صندوق رفاه دانشجویی در سال جاری، تلاش به منظور افزایش توان وزارت علوم برای پذیرش دانشجویان دولتی، برنامه‌ریزی به منظور جذب اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌ها و معقول سازی نسبت استاد به دانشجو و... را از مباحث در دست پیگیری در این کمیسیون عنوان کرد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول