اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نیمه نخست سال صورت گرفت؛

افزایش 9 درصدی توانایی امدادگران خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خراسان جنوبی از افزایش 9 درصدی توانایی امدادگران خراسان جنوبی در نیمه نخست سال جاری خبر داد.

افزایش 9 درصدی توانایی امدادگران خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدعلی کاووسی پیش از ظهر امروز در جمع امدادگران خراسان جنوبی اظهار داشت: حفظ انسجام و آمادگی تیم‌های امداد و نجات شعب نیز در این مدت 15 درصد افزایش داشته است.
وی افزود: این مدت در نیمه نخست سال گذشته 400 نفر بوده که امسال به 460 نفر رسیده است.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خراسان جنوبی تصریح کرد: حفظ انسجام و آمادگی تیم‌های امداد و نجات استان نیز در این مدت رشد 50 درصدی داشته است.
کاووسی تصریح کرد: امسال با وجود گسترش خدمات کاهش 25 درصدی تلفات جاده‌ای را شاهد بودیم.
وی از آموزش 25 هزار نفر درنیمه نخست سال جاری نیز خبر داد و گفت: این آموزش‌ها به صورت 35 و 75 ساعته برگزار شده است.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خراسان جنوبی از برگزاری نشست‌ها و دوره‌های علمی نیز به صورت ماهانه برای مربیان امداد خبر داد و یادآور شد: سعی و تلاش ما بر این است تا سطح علم مربیان را به روز کنیم.
کاووسی از تخصصی و محلی کردن مانورهای امداد و نجات در هر شهرستان استان خبر داد و گفت: به طور مثال در شهرستان قاینات که حوادث جاده‌ای بیشتر است بیشتر مانورهای امداد و نجات جاده‌ای را برگزار می‌کنیم.
معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: این معاونت در سه حوزه مشغول فعالیت است.
محمدرضا عارف‌زاده با اشاره به جذب و سازماندهی اعضا تصریح کرد: در این راستا در نیمه نخست سال  32 هزار و 812 نفر را جذب کرده‌ایم که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 11 درصد رشد داشته است.
وی از فعالیت کانون‌های دانشجویی، دانش‌آموزی، روستایی و طلاب در سطح استان خبر داد و یادآور شد: به زودی همایش تجلیل از اعضای دانش‌آموزی را برگزار می‌کنیم.
معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر خراسان جنوبی بیان کرد: طرح اردوهای جهادی رمضان نیز در دهه نخست ماه مبارک رمضان برگزار شد که در این راستا 150 نفر در این طرح شرکت کردند.
عارف‌زاده گفت: با مشارکت دفتر امام جمعه موفق به احداث کتابخانه امدادی سید فخرالدین شدیم که در حال حاضر 15 هزار جلد کتاب در این کتابخانه امدادی وجود دارد.
وی با بیان اینکه این کتابخانه 5 هزار جلد کتاب دیگر ظرفیت دارد، افزود: کتابخانه تخصصی مدیریت بحران نیز به زودی راه‌اندازی می‌شود.
معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر خراسان جنوبی از موفقیت اعضای مجتمع‌های دانش‌آموزی استان نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر 63 نفر در قاینات و 33 نفر در مجتمع آموزشی بیرجند در حال تحصیل هستند.
عارف‌زاده گفت: این در حالی است که در کل کشور 14 مجتمع آموزشی فعال است که دو عدد از این مجتمع‌ها در خراسان جنوبی وجود دارد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول