اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ۶ ماه نخست امسال صورت گرفت؛

بهره‌مندی 1.5 میلیون نفر از کمک‌های هلال احمر

خبرگزاری فارس: معاون اداری و پشتیبانی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت : در شش ماهه اول امسال نیز 350 میلیارد ریال نیز توسط داوطلبان جمعیت هلال احمر جمع آوری شده که یک میلیون و 500 هزار نفر از این کمک‌ها در داخل کشور استفاده کرده‌اند.

بهره‌مندی 1.5 میلیون نفر از کمک‌های هلال احمر
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مجتبی قادر نظری ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: با همت داوطلبان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی سال گذشته 400 میلیارد ریال برای قحطی زدگان سومالی و 160میلیارد ریال نیز برای سیل زدگان پاکستان جمع آوری و ارسال شد.
 قادر نظری گفت: ۳ میلیون داوطلب جمعیت هلال احمر در کشور در بخش‌های مشارکت، حمایت، هدایت و مهارت سازماندهی شده‌اند.
وی عنوان کرد: این افراد متشکل از داوطلبان، اعضا و افراد خیری هستند که به عنوان داوطلب جمعیت هلال احمر بنا به ماموریتی که این جمعیت برعهده آنها گذاشته در مواقع لزوم اقدام به خدمت رسانی می‌کنند.
معاون جمعیت هلال احمر تصریح کرد: جمعیت داوطلبان در پایگاه‌های مساجد، ادارات و خانه داوطلبان سازماندهی شده‌اند که بزودی با توجه به عام المنفعه بودن این جمعیت و اهمیت حضور و استفاده از اقشار مختلف مردم در سال‌ جاری پایگاه‌های روستایی نیز افتتاح می‌شوند.
قادرنظری یادآور شد: تا پایان سال گذشته 760 پایگاه امدادی در کشور راه اندازی شده که تا پایان امسال باید به یک هزار و 490پایگاه می‌رسد.
وی با اشاره به برگزاری انتخابات مجمع عمومی جمعیت هلال احمر در خرداد سال آینده افزود: انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر مهم‌ترین انتخابات است که در سطح شهرستان‌ها، استان‌ها، مجمع عمومی و اعضای شورای عالی این مجمع برگزار می‌شود و در این مجمع برنامه‌ریزی و سیاست‌های کلان جمعیت طراحی می‌شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر نیز گفت: هم اینک ۸ هزار داوطلب در این استان عضو جمعیت هلال احمر هستند که امیدواریم با تشکیل پایگاه‌های روستایی بتوانیم این جمعیت را افزایش دهیم.
عبدالکریم شعبان‌زاده افزود: این داوطلبان هم اینکه در هفت خانه داوطلب و 28 پایگاه داوطلبی در مساجد سازماندهی شده‌اند و بزودی پایگاه‌های روستایی جمعیت هلال احمر نیز در استان بوشهر راه‌اندازی  می‌شود.
وی اضافه کرد: جمعیت هلال احمر یک جمعیت عام المنفعه و خدمت در این سازمان داوطلبانه است که عمده خدمات جمعیت نیز از طریق خدمات داوطلبان صورت می‌گیرد.
شعبان‌زاده یادآور شد: جمعیت هلال احمر ماموریت جذب و نگهداری اعضای داوطلب و استفاده از خدمات این افراد را بنا به تخصص و توان مالی که دارند، برعهده دارد.
معاون پشتیبانی و منابع انسانی استانداری بوشهر نیز گفت: حرکت داوطلبان جمعیت هلال احمر بر مبنای تفکر بسیجی است و تنها با این روحیه است که می‌توان در عرصه خدمت‌رسانی به محرومان و حادثه دیدگان موفق بود.
محمدحسین زارع اذعان داشت: داوطلبان جمعیت هلال احمر حلقه واسطی بین نیاز نیازمندان و توان توانمندان هستند که باید همواره مورد تجلیل قرار گیرند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول