اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری صورت می‌گیرد؛

برگزاری نخستین دوره مسابقات قرآن هلال احمر خراسان رضوی

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خراسان رضوی از برگزاری نخستین دوره مسابقات سراسر قرآن کریم خبر داد.

برگزاری نخستین دوره مسابقات قرآن هلال احمر خراسان رضوی
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام اسدالله اسدی ظهر امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های این مسابقه اظهار داشت: جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری و به منظور انس با قرآن و گسترش معارف این کتاب آسمانی نخستین دوره مسابقات قرآن کریم بین کارکنان، خانواده‌ها و داوطلبین هلال احمر خراسان رضوی برگزار می‌شود.
وی با اشاره به رشته‌های این مسابقه گفت: حفظ کل، 20جزء، 10جزء و یک جزء، قرائت قرآن به روش تحقیق و ترتیل، ترجمه و مفاهیم سوره حجرات و فجر و تفسیر آیات امامت و ولایت از رشته‌های نخستین دوره مسابقات سراسر قرآن کریم هلال احمر است.
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خراسان رضوی بیان کرد: این مسابقات در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری در دو بخش خواهران و برادران برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه نیاز فکری و فرهنگی کارکنان هلال احمر نباید مورد غفلت قرار بگیرد، تصریح کرد: با برگزاری چنین مسابقات و برنامه‌های فرهنگی نیاز کارکنان را حل و به ارتقا و حفظ روحیه دینی و روحیه ایثارگری آن‌ها کمک خواهیم کرد.
اسدی با اشاره به اینکه یک امدادگر با حفظ روحیه دینی، ایثارگرا و خطرپذیری کار می‌کند، ادامه داد: اهداف و شعارهای جمعیت هلال احمر تجلی بخش انسان دوستی است و ریشه این شعارها در مفاهیم قرآن وجود دارد.
وی قرآن را کتابی برای تامین سعادت و خوشبختی انسان دانست و افزود: تامین نیازهای فکری و فرهنگی کارکنان هلال احمر، تمسک به قرآن به عنوان مهم‌ترین راه مقابله با تهاجمات فرهنگی و فتنه و جریان انحرافی از جمله اهداف برگزاری این مسابقات است.
مهلت ثبت‌نام در این مسابقات تا 17 آذرماه سال جاری است.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول