اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌عامل جمعیت هلال احمر خوزستان:

جمعیت هلال احمر آموزش را از مهدکودک‌ها آغاز کرد

خبرگزاری فارس: مدیر‌عامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت:‌ جمعیت هلال احمر آموزش را از مهدکودک‌ها با عنوان شکوفه‌های هلال آغاز کرده است.

جمعیت هلال احمر آموزش را از مهدکودک‌ها آغاز کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حسین درویشی ظهر امروز در مانور سراسری زلزله در مدرسه دخترانه خدیجه اهواز‌ اظهار داشت: هدف از برگزاری این مانور، آمادگی دانش‌آموزان برای مقابله با حوادث ناشی از زلزله احتمالی و افزایش هماهنگی میان مسئولان در مقابله با بحران است.
وی افزود: کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله با بالا بردن سطح فرهنگ ایمنی و مقاوم‌سازی، ایجاد آمادگی برای انجام واکنش‌های صحیح و سریع در برابر زلزله و افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان در برابر بلایای طبیعی از اهداف برگزاری این مانور است.
درویشی بیان کرد:‌ زلزله بر اثر فشار سنگ‌های آهکی در لایه‌های میانی زمین و در نهایت بر اثر جا‌به‌جایی این سنگ‌‌ها به صورت افقی و عمودی اتفاق می‌افتد.در بعضی از انواع زلزله‌ مانند زلزله بم، زمین هم به صورت افقی و هم عمودی می‌لرزد؛ به همین دلیل است که در زلزله بم تلفات بسیار زیادی داشتیم.
درویشی با بیان این‌که زلزله عمودی مخربت‌تر از زلزله افقی است، ادامه داد: ایران بعد از حادثه زلزله بم به سمت یادگیری آموزش‌های تخصصی به مردم حرکت کرد.
مدیر‌عامل جمعیت هلال احمر خوزستان با تاکید بر ضرورت ارائه آموزش‌های لازم به افراد جامعه برای مقابله با حوادث غیر مترقبه در استان یادآور شد: جمعیت هلال احمر آموزش را از مهدکودک‌ها با عنوان شکوفه‌های هلال آغاز کرد. در راستای تحقق این امر دانش‌آموزان با افزایش سن و رفتن به مقاطع تحصیلی بالاتر آموزش تخصصی‌تر و تکمیل‌تر را فرا می‌گیرند.
وی با اشاره به این‌که یادگیری و آموزش مقابله با حوادث از وظایف جمعیت هلال احمر است، ادامه ‌داد: جمعیت هلال احمر با شعار "هر خانواده یک امدادگر است" وارد صحنه آموزش  کمک‌های اولیه و آموزش راه‌های مقابله با زلزله به مردم شد.
مدیر‌عامل جمعیت هلال احمر خوزستان اظهار‌داشت: دانش‌آموزان و کسانی که تحت آموزش این مرکز قرار می‌گیرند به عنوان عضو افتخاری و داوطلب پذیرفته می‌شود، این افراد در مراسم‌ها و مانورها جهت همکاری با جمعیت هلال احمر دعوت می‌شوند.
وی با بیان این‌که آمادگی یکی از چهار مرحله مدیریت بحران است، ادامه ‌داد: همه باید آموزش لازم را فرا بگیرند تا جامعه ایمن و آماده مقابله با این حوادث داشته باشیم.
مدیر‌عامل جمعیت هلال احمر گفت: می‌توان با حفظ آرامش، پناه‌گیری صحیح و آمادگی لازم در زمان وقوع حوادث صدمات و تلفات کمتری در حوداث خواهیم داشت.
وی خاطرنشان کرد: ارتقا علمی تمام مردم به ویژه اقشاری که بیشتر در معرض خطر هستند و نیاز به آموزش دارند، اهمیت خاص دارد تا فرهنگ ایمنی و مقاوم‌سازی در جامعه به ویژه دانش‌آموزان نهادینه شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول