اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای:

گواهینامه‌ آموزش‌ فنی و حرفه‌ای کشور بین‌المللی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از بین‌المللی شدن گواهینامه و مدرک رشته‌های آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خبر داد و گفت: تا پایان امسال گواهینامه بین‌المللی تعدادی از رشته‌ها به نتیجه نهایی می‌رسد.

گواهینامه‌ آموزش‌ فنی و حرفه‌ای کشور بین‌المللی می‌شود
کوروش پرند در حاشیه سفر خود به گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به صدور گواهینامه بین‌المللی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین راهبردهای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای که در نظام جدید مهارتی به دنبالش هستیم، حضور در عرصه‌های بین‌المللی است.

* گواهینامه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بین‌‌المللی می‌شود
وی با بیان اینکه بین‌المللی کردن مدارک یکی از سیاست‌های این سازمان است، تصریح کرد: بین‌المللی کردن گواهینامه‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای یکی از سیاست‌های سازمان است و بر همین اساس ما استانداردهای خود را در اختیار برخی از کشورهای اروپایی قرار دادیم و آنها در حال ترجمه هستند و مناسب با استانداردهای 2012 آنها را به‌روز می‌کنیم و مدارک آن بر همین اساس بین‌المللی می‌شود.
این مسئول ادامه داد: کسی که در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای مدارک و گواهینامه‌های خود را می‌گیرد می‌تواند در اتحادیه اروپا و آمریکا، کانادا و استرالیا به صورت بین‌المللی از این مدارک استفاده کند.
وی افزود: اگر شرکت‌های ایرانی در کشورهای خارجی بخواهند پروژه‌هایی را انجام دهند افراد کشور ما می‌توانند به راحتی در آنجا با داشتن این نوع گواهینامه و صلاحیت حرفه‌ای که دارند مشغول به‌کار شوند.
پرند با اشاره به تعداد رشته‌هایی که مشمول گواهینامه بین‌المللی می‌شود، متذکر شد: در تعدادی از رشته‌ها به صورت پایلوت این کار را انجام دادیم که یکی از رشته‌های اصلی، فناوری اطلاعات است و در تعدادی از حرفه‌های این رشته بین‌المللی کردن گواهینامه صورت می‌گیرد.
این مسئول رشته‌های برق و حرفه‌های مناسب با آن را از دیگر رشته‌های مشمول گواهینامه بین‌المللی عنوان کرد و بیان داشت: تا پایان امسال تعدادی از این حرفه‌ها به نتیجه نهایی می‌رسد.

* بهره‌مندی 30 میلیون ایرانی از آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای کشور
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور درباره تعداد اعضای این سازمان، گفت: این سازمان بالغ بر 15 هزار نفر نیرو، بیش از 700 مرکز ثابت و 17 هزار آموزشگاه آزاد دارد.
وی اضافه کرد: این سازمان دارای پایگاه‌های روستایی است و آموزش صنایع و جوار صنایع را انجام می‌دهد و آموزش در پادگان‌ها و زندان‌ها صورت می‌گیرد.
پرند با بیان اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای متولی آموزش‌های غیر رسمی در کشور است، خاطرنشان کرد: این آموزش‌ها بیش از 30 میلیون مخاطب را در بر می‌گیرد.
این مسئول تقویت بخش خصوصی و تعاونی را از برنامه‌های دیگر سازمان عنوان کرد و یادآور شد: به دنبال این هستیم که بخش خصوصی و تعاونی را در حوزه آموزش تقویت کنیم.
وی تغییر در الگوهای آموزشی و استفاده از الگوهای جدید آموزشی مانند آموزش مجازی و شبیه‌سازی شده و آموزش رسانه‌ای را از دیگر برنامه‌های سازمان ذکر کرد.

* طراحی نظام جامع مهارت فناوری در کشور
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور مهم‌ترین برنامه سازمان را طراحی نظام جامع مهارت فناوری برشمرد و ابراز داشت: این یک نظام کامل برای افزایش مهارت‌آموزی در کشور است.
پرند با برشمردن موارد نظام مذکور، افزود: نظام ٱموزش مهارت فناوری، نظام صلاحیت حرفه‌ای و نظام احراز اشتغال در قالب نظام آموزش مهارت فناوری ارائه می‌شود که بخشی از این نظام‌ها در حال اجراست.
وی از جذب دانشجو برای نخستین بار در حوزه کارشناسی ارشد و دکترای مهندسی فناوری ارشد و مهندسی فناوری خبره خبر داد.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اذعان داشت: امسال برای نخستین بار در حوزه مهندسی فناوری ارشد که مشابه با کارشناسی ارشد است به پذیرش دانشجو در دانشگاه علمی‌کاربردی می‌پردازیم.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول