اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری خبر داد:

کاهش 3.9 درصدی تلفات حوادث رانندگی در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری از کاهش 3.9 درصدی آمار مصدومان ناشی از حوادث رانندگی در این استان خبر داد.

کاهش 3.9 درصدی تلفات حوادث رانندگی در چهارمحال و بختیاری
منصور فیروزبخت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 2 هزار و 215 مصدوم به مراکز پزشکی قانونی ارجاع شدند که این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.
وی با اشاره به آمار متوفیات ناشی از حوادث رانندگی در این استان، گفت: در سال‌جاری 169 نفر در حوادث رانندگی استان چهار محال و بختیاری جان خود را از دست دادند که از این تعداد 135 نفر مرد و 34 نفر زن بودند.
فیروزبخت از رشد 2.4 درصد آمار متوفیات حوادث رانندگی در این استان خبر داد و گفت: در سال گذشته تعداد کشته‌های تصادفات در این استان  165 نفر گزارش شده بود که در مقایسه با آمار 169 نفری امسال 2.4 درصد افزایش یافته است.
مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: از مجموع حوادث رانندگی منجر به فوت استان در این مدت، 130 مورد در جاده‌های برون شهری،26 مورد درون شهری، 13 مورد جاده‌های روستایی ثبت شده است.
وی در ادامه از افزایش 125 درصدی فوت‌های ناشی از غرق شدگی در این استان خبر داد و گفت: در شش ماه نخست سال جاری 9 نفر بر اثر غرق شدگی در استان جان خود را از دست داده‌اند که این تعداد در مدت مشابه سال قبل چهار مورد بوده که 125 درصد افزایش یافته است.
فیروزبخت فوت‌های ناشی از غرق شدگی را حاصل رعایت نکردن هشدارهای اعلامی از طرف این اداره کل و سایر ارگان‌های مرتبط اعلام کرد و گفت: این اداره کل در ماه‌های گذشته با اعلام افزایش این آمار به مطبوعات و اطلاع‌رسانی به اصحاب رسانه بر لزوم رعایت هشدارهای ایمنی تاکید کرده است.
وی در ادامه با اشاره به آغاز فصل سرما و استفاده از وسایل گاز سوز بر ضرورت رعایت نکات ایمنی از سوی خانواده‌ها تأکید کرد و گفت: گـازگرفتگی یکی از حوادث تلخی است که هر از چندگاهی در یکی از مناطق این استان رخ می‌دهد، این حادثه تلخ که به نوعی نتیجه بی‌توجهی به توصیه‌های ایمنی در هنگام استـفاده از وسایل گاز سوز است در فصول سرد سال افزایش می‌یابد.
مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری طولانی بودن دوره سرما و کاهش دمای هوا را از مهم‌ترین خصوصیات بخش سردسیری استان برشمرد و گفت: این مسئله موجب استفاده طولانی مدت از وسایل گرمایی می‌‎شود که برهمین اساس رعایت نکردن نکات ایمنی ماننـد ناآگاهی آنها از بسته بودن دودکش بخاری موجب بروز اتفاقات ناگوار بسیاری می‏شود.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول