اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه استان قزوین خبر داد:

جشن کاهش 50 درصدی تصادفات رانندگی در قزوین

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راه استان قزوین گفت: پایان سال جاری جشن کاهش 50 درصدی تصادفات رانندگی را در قزوین برگزار می‌کنیم.

جشن کاهش 50 درصدی تصادفات رانندگی در قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سید مظفر حسینی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه طرح ترافیکی و زمستانی پلیس راه استان قزوین که در محل عوارضی آزادراه قزوین زنجان برگزار شد، بیان کرد: استان قزوین دارای پنج ویژگی خاص و منحصر به فرد است که یکی از این ویژگی‌ها قرار گرفتن استان قزوین در مرکز کریدور شمال جنوب شرق غرب کشور است.
وی ادامه داد: در واقع استان قزوین پل ارتباطی با 10 استان غربی و شمال غربی کشور است.
رئیس پلیس راه استان قزوین اضافه کرد: از طرفی استان قزوین از مراکز مهم صنعتی کشور محسوب شده به طوریکه بالغ بر ۳ هزار و 600 واحد صنعتی با جمعیت کارگری 120 هزار نفری را در قزوین شاهد هستیم.
وی افزود: همچنین قزوین از مراکز مهم فرهنگی کشور است که بالغ بر 40 مرکز آموزش عالی با جمعیت دانشجویی 110 هزار نفری را در خود جای داده است و این ویژگی‌های خاص موجب شده تا در راه‌های استان بالغ بر 500 هزار دستگاه تردد خودرو داشته باشیم.
حسینی تصریح کرد: ویژگی دیگر مربوط به فضای زمستانی محورهای مواصلاتی استان است چراکه محورهای استان کولاک‌‌گیر بوده و پنج گردنه مرتفع، برف‌‌گیر و سهمگین قسطین لار (محور الموت)، رازمیان (محور رازمیان)، کوهین (محور قزوین رشت)، آوج (محور قزوین همدان) و غره‌باغ (محور قزوین زنجان) در استان قرار دارد.
وی عنوان کرد: این ویژگی‌ها موجب شده در طول زمستان ترافیک سنگین را با شرایط بسیار بحرانی و ویژه داشته باشیم.
رئیس پلیس راه استان قزوین خاطرنشان کرد: اگر این ترافیک در این شرایط حاد و حساس جوی به خوبی هدایت نشود، پیامد آن کندی عبور و مرور، راه‌بندان و وقوع تصادف‌های زنجیره‌ای خواهد بود.
وی توضیح داد: پلیس راه، راه و ترابری، پایانه‌ها، هلال احمر، اورژانس، امداد خودرو و دیگر نهادهای دخیل از 15 آذر لغایت 15 اسفند ماه به مدت سه ماه در سطح راه‌های استان حضور داشته و طرح زمستانی را اجرا می‌کنند.
حسینی گفت: پلیس راه با 80 تیم پلیسی و با پشتیبانی کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها در این طرح شرکت و در چهار نقطه برف‌گیر در کنار عزیزان راه و ترابری مستقر می‌شود.
وی اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم وظیفه خود را به درستی انجام دهیم و امروز نیز همه دستگاه‌های دخیل در اجرای طرح زمستانی آمده‌اند که یکصدا به همه هموطنان اعلام کنند ما دست به دست هم تلاش می‌کنیم تا به همه هموطنان عزیز خدمت‌رسانی کنیم.
رئیس پلیس راه استان قزوین اعلام کرد: امیدواریم در پایان سال جشن کاهش 50 درصدی تصادفات را در مقایسه با سال 85 برگزار کنیم.
وی یادآور شد: اینچنین دستاوردی نه در کشور بلکه حتی در کشورهای اروپایی و همسایه نیز نظیر ندارد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول