اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل استان کردستان:

ممانعت از تردد کامیون‌های عراقی چاره‌ کاهش تصادفات نیست

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل استان کردستان بر ایمن‌سازی جاده‌ها و مسیر ترانزیتی استان تاکید کرد و گفت: ممانعت از تردد کامیون‌های عراقی چاره‌ کاهش تصادفات نیست.

ممانعت از تردد کامیون‌های عراقی چاره‌ کاهش تصادفات نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج نعمت‌الله خواجه‌ای در جلسه هماهنگی دستگاه‌های مرتبط با اجرای طرح زمستانی کردستان در سنندج با بیان اینکه در طول سال‌های گذشته در مورد تاثیرات ورود و خروج ماشین‌های عراقی در افزایش تصادفات جاده‌ای در سطح استان بحث‌های فراوانی شده است، اظهار داشت: ترانزیت بحث ویژه‌ای است که باید به صورت گسترده به جنبه‌های اثرگذار آن پرداخت.
وی با بیان اینکه تعطیل کردن یک معبر و جلوگیری از ورود و خروج کشنده‌های عراقی تبعات زیادی به دنبال دارد، تصریح کرد: ایمن‌سازی جاده‌ها و آموزش و استفاده از امکانات و تمهیدات کشوری در این مسیر می‌تواند در کاهش و به حداکثر رساندن میزان مشکلات و تصادفات این حوزه نقش بسزایی داشته باشد.
به گفته مدیرکل حمل و نقل استان کردستان، با توجه به نقش ترانزیت در اقتصاد و کاهش نرخ بیکاری به دلیل اشتغالزایی‌هایی که دارد، باید در راستای رفع مشکل عبور و مرور ترانزیت‌ در جاده‌های استان به صورت کاربردی و عملی اقدام شود.
خواجه‌ای از تعامل و همکاری ارگان‌ها و ادارات استان قدردانی کرد و افزود: خوشبختانه با همکاری و مشارکت بسیار خوب دستگاه‌ها در طول چند سال اخیر شاهد کاهش قابل توجه در بحث آمار تصادفات و کشته‌های ناشی از تصادفات در سطح استان بوده‌ایم.
به گفته وی، استان کردستان در حال حاضر در بحث تصادفات برون شهری و جاده‌های روستایی کاهش 20 درصدی و رتبه هشت کشوری را دارد.
مدیرکل حمل و نقل استان کردستان اضافه کرد: آموزش و توزیع کلاه ایمنی به صورت رایگان در بین موتورسیکلت سواران به منظور کاهش نرخ تلفات ناشی از تصادفات از جمله برنامه‌های بوده که در طول سال‌جاری در سطح استان اجرا شده است.
خواجه‌ای افزود: خوشبختانه با اقدامات انجام شده و تلاش همه دست‌اندرکاران در مهر ماه امسال در بحث تصادفات روستایی طبق آمار کاهش 55 درصدی داشته‌ایم.
به گفته وی استان کردستان در بحث تصادفات برون‌شهری نیز رتبه 11 کشوری را کسب کرده است.
مدیرکل حمل و نقل استان کردستان با بیان اینکه در بحث پایانه‌ها در حال حاضر 127 شرکت در سراسر استان فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: 63 شرکت آن باری و 64 شرکت نیز در زمینه مسافربری فعالیت می‌کنند.
خواجه‌ای به حضور مدیران فنی در این شرکت‌ها اشاره کرد و ادامه داد: مدیران فنی با دارا بودن شرایط خاص در این شرکت‌ها به کارگیری شده‌اند.
وی از به کارگیری نیروهای پلیس بازنشسته راهنمایی رانندگی در این شرکت‌ها خبر داد و گفت: به منظور کنترل هرچه بیشتر و کیفی‌تر بر کار شرکت‌های مذکور استفاده از توانایی و تجربه پلیس‌های بازنشسته را در دستور کار قرار داده‌ایم.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان کردستان برخورد شدید با شرکت‌های متخلف را از دیگر تمهیدات این اداره کل به منظور کاهش هرچه بیشتر نرخ تصادفات در استان عنوان کرد و افزود: با شرکت‌های متخلف که قوانین را به درستی رعایت نکنند، حتی به قیمت تعطیل شدن دائمشان به صورت قاطع برخورد خواهد شد.
خواجه‌ای حضور نیروهای پلیس را در کمیسیون حمل و نقل و ترافیک ضروری دانست و گفت: حضور نیروهای پلیس در این کمسیون‌ها می‌تواند در افزایش بازدهی هرچه بیشتر خروجی آنها نقش بسزایی داشته باشد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول