اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی ماه گذشته صورت گرفت؛

بیش از ۵۰۰ کشته و زخمی نتیجه تصادفات در کاشان

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان از 512 کشته و زخمی طی ماه گذشته در اثر تصادفات در این شهرستان خبر داد.

بیش از ۵۰۰ کشته و زخمی نتیجه تصادفات در کاشان
ابوالفضل شجاعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: نیروهای اورژانس فوریت‌های پزشکی 115 دانشگاه علوم پزشکی کاشان در ماه گذشته به هزار و 712 مأموریت درون شهری و برون شهری اعزام شده‌اند.
وی از این تعداد مأموریت 360 مورد تصادفات را درون شهری و 39 مورد تصادف را برون شهری دانست و افزود: در تصادفات درون شهری کاشان طی ماه گذشته دو نفر کشته شدند و 438 نفر مصدوم شدند که توسط امدادگران مرکز فوریت‌های پزشکی اورژانس 115 دانشگاه علوم پزشکی کاشان به بیمارستان شهید بهشتی این شهرستان اعزام شدند.
مدیر مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان همچنین تعداد تصادفات برون شهری این شهرستان  طی ماه گذشته را 39 مورد ذکر و خاطرنشان کرد: در این تصادفات 67 نفر مصدوم شدند و پنج نفر کشته شدند.
شجاعی یادآور شد: امدادگران مرکز فوریت‌های پزشکی اورژانس 115 دانشگاه علوم پزشکی کاشان علاوه بر رسیدگی به مجروحان تصادفات درون شهری و برون شهری این شهرستان در آبان ماه گذشته هزار و 313 بیمار را نیز به بیمارستان‌های کاشان انتقال داده‌اند.
وی در ادامه عامل انسانی را یکی از عوامل اصلی ایجاد تصادفات خواند و بر لزوم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، استفاده از کمربند، کلاه و دیگر تجهیزات ایمنی، رعایت سرعت مجاز و نداشتن سبقت غیرمجاز و رانندگی نکردن در حالت خواب‌آلودگی و به طور کلی اهمیت و ارزش قائل شدن برای سلامت خود و خانواده و اطرافیان تأکید کرد.
شجاعی تصریح کرد: بررسی سنی و جنسی متوفیان صحنه‌های تصادف بیانگر این واقعیت است که 70 درصد آنها مذکر و در سنین بین 16 تا 35 سال هستند به عبارت دیگر قربانیان حوادث رانندگی را به طور عمده افرادی تشکیل می‌دهند که به لحاظ اقتصادی در سن اشتغال و به لحاظ اجتماعی نان‌آور و سرپرست خانوار هستند.
وی ضمن بیان این مطلب که صدمات ناشی از حوادث رانندگی، هزینه هنگفتی به اشخاص، خانواده‌ها و جامعه تحمیل می‌کند، گفت: مرگ و میرهای حاصل از حوادث، فقط در سالی که رخ می‌دهند در آمار منظور می‌شوند ولی مصیبت حاصل از آن برای خانواده‌ها همیشگی است.
به گفته وی ‌طبق آمار سازمان جهانی بهداشت، سالانه بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر در سراسر دنیا بر اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست می‌دهند و با روند رو به رشد تصادفات، پیش‌بینی می‌شود تا سال 2020 بیش از دو میلیون نفر از جمعیت جهان سالانه قربانی حوادث جاده‌ای شوند.
وی یادآور شد: چند سالی است که برای پیشگیری از سوانح رانندگی و کاستن آمار تلفات، کارهای موثری صورت گرفته و بیشتر آنها حول محور آموزش و اطلاع‌رسانی ‌بوده اما باید اذعان داشت این اقدام‌ها کافی نبوده و دست‌اندرکاران رسانه‌های گروهی، باید ارائه راهکارهایی به منظور ایمن‌سازی ترافیک و ارتقای فرهنگ رانندگی را در اولویت رسالت مقدس‌شان قرار دهند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول