اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مشاغل خانگی اداره کل تعاون اردبیل خبر داد:

صدور ۷ هزار مجوز مشاغل خانگی در اردبیل

خبرگزاری فارس: کارشناس مشاغل خانگی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل از صدور شش هزار و 900 مجوز مشاغل خانگی این استان خبر داد.

صدور ۷ هزار مجوز مشاغل خانگی در اردبیل
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ثریا فتحی پیش از ظهر امروز در همایش یک‌روزه دهیاران و مسئولان امور مالی دهیاری‌های این استان اظهار داشت: سه هزار و 200 مورد از این طرح‌ها را برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی کرده‌ایم.
وی گفت: تسهیلات یک تا پنج میلیون تومانی برای بانوان در نظر گرفته شده که بانوان خانه‌دار روستایی می‌توانند با مراجعه به سایت وزارت کار و ثبت‌نام طرح‌های خود را در زیر مجموعه دستگاه‌های اجرایی همچون کمیته امداد، بازرگانی، صندوق مهر امام رضا، میراث فرهنگی و ... اجرایی کنند.
این کارشناس اظهار داشت: برای اجرای مشاغلی از قبیل قالی‌بافی، گلیم‌بافی، خیاطی و گلدوزی طرح‌های اشتغالزایی را ارائه داده‌ایم که متقاضیان می‌توانند به صورت تعاونی نیز اقدام به دریافت این تسهیلات کنند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این نشست مشاور امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل نیز در سخنانی با ابراز خرسندی از فعالیت 22 دهیار زن در اردبیل اظهار داشت: با هماهنگی و همکاری هیئت ورزش روستایی و عشایری استان برنامه‌ریزی برای گسترش ورزش در روستاها را در دستور کار قرار داده‌ایم.
مژگان سلطانی بیان داشت: برگزاری مسابقات در سطح روستاها در پنج رشته آمادگی جسمانی، ‌دو و میدانی، طناب‌زنی، طناب‌کشی و بازی‌های بومی – محلی با اولویت هفت ‌سنگ در روستاها را پیگیری خواهیم کرد.
وی از دهیاران خواست پیشنهادات خود را به عنوان رابط ورزشی در روستاها اعلام کنند تا با ساماندهی زنان ورزشکار در روستاها ورزش روستایی در بین بانوان مغفول نماند.
مشاور امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود گسترش ورزش بانوان را در راستای پرورش جسم و روح زنان روستایی بسیار مفید اعلام کرد و افزود: به دلیل مشغله فراوان و سختی کاری که بانوان روستایی دارند توصیه می‌شود ورزش بانوان روستایی را جدی بگیریم تا به مرور زمان شاهد فرسودگی این بانوان از نظر جسمی نباشیم.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول