اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 70 هنرمند؛

سوگواره عاشورایی بوم سرخ در کرمان آغاز شد

خبرگزاری فارس: سوگواره عاشورایی بوم سرخ از دقایقی قبل با حضور 70 هنرمند در سه رشته گرافیک، نقاشی و خوشنویسی در محل تعزیه‌خانه کرمان آغاز شد.

سوگواره عاشورایی بوم سرخ در کرمان آغاز شد
به گزارش خبرگزای فارس از کرمان، بعد از ظهر امروز سوگواره عاشورایی بوم سرخ با حضور 70 هنرمند در سه رشته گرافیک، نقاشی و خوشنویسی در محل تعزیه‌خانه کرمان آغاز شد.
رئیس حوزه هنری استان کرمان در حاشیه برگزاری سوگواره عاشورایی بوم سرخ در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: همایش بوم سرخ از هشتم محرم تا عصر عاشورا در محل تعزیه‌خانه کرمان برگزار می‌شود.
عباس سالاری از حضور 70 هنرمند در سوگواره عاشورایی بوم سرخ خبر داد و بیان کرد: این سوگواره شامل رشته‌های گرافیک، نقاشی و خوشنویسی است.
وی افزود: آثار این سوگواره یک روز بعد از برگزاری همایش به دبیرخانه تحویل داده می‌شود و پس از داوری اولیه در هر بخش پنج اثر برتر توسط حوزه هنری استان کرمان خریداری می‌شود.
سالاری تصریح کرد: برگزیدگان سوگواره عاشورایی بوم سرخ در آیین اختتامیه پنجمین سوگواره عاشورایی کرمان در دهه فجر سال جاری معرفی و تجلیل می‌شوند.
وی از برگزاری مجلس‌های تعزیه شهادت امام حسین (ع)، حضرت عباس (ع) و حضرت علی‌اکبر (ع) در تاسوعا و عاشورای حسینی در محل تعزیه‌خانه کرمان خبر داد و بیان کرد: سه برنامه نقالی در این روزها اجرا می‌شود.
سالاری بیان کرد: برای نخستین بار آیین خیمه‌سوزان در غروب روز عاشورا در تعزیه‌خانه کرمان برگزار می‌شود.
وی افزود: گروه تعزیه ده‌زیار در محرم سال جاری مجلس شهادت علی‌اکبر (ع) را در گلزار شهدای شهر کرمان و مجلس تعزیه بازار شام و شهادت حضرت رقیه (س) را در شهر جوپار برگزار کرد.
سالاری با بیان اینکه این گروه تا پایان ماه محرم حدود 20 مجلس تعزیه اجرا می‌کند، اذعان کرد: مجلس تعزیه شهادت حضرت عباس (ع) همزمان با روز تاسوعا در ساعت 14 در محل سقاخانه و دارالشفای حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده‌زیار برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: گروه ده‌زیار با همکاری معاونت پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان چهار مجلس تعزیه را در شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد برگزار می‌کند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول