اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار زیدون بهبهان خبر داد:

عزاداری همزمان 40 هیئت زیدونی در عاشورای حسینی

خبرگزاری فارس: بخشدار زیدون بهبهان گفت: در روز عاشورای حسینی بالغ بر 40 هیئت عزاداری ضمن تجمع، همزمان به سوگواری اباعبدالله حسین(ع) می‌پردازند.

عزاداری همزمان 40 هیئت زیدونی در عاشورای حسینی
به گزارش خبرگزاری فارس از بهبهان، فریدون توکلیان ظهر امروز در حاشیه برگزاری آیین تاسوعای حسینی که با حضور دسته‌های عزادرای بیش از 40 روستای تابع زیدون بهبهان برگزار شد در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در بهبهان ضمن تسلیت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی به همه شیعیان جهان اظهار کرد: نهضت عاشورا یک نهضت الهی بوده و حرکت امام حسین(ع) حرکتی مخلصانه برای احیای دین خدا است.
وی افزود: خداوند نیز خود حافظ و مبلغ نهضت اباعبدالله(ع) و گسترش‎دهنده آن در عالم هستی خواهد بود.
توکلیان به عملکرد رسانه‎های بیگانه در خصوص عزاداری ماه محرم در کشور اشاره کرد و گفت: حساسیت رسانه‎های صهیونیستی و بیگانه، امروز بیش از هر زمان به خاطر این است که جوانان و ملت‌های کشورهای اروپایی و آمریکایی در خصوص نهضت عاشورا سؤالات جدی و فراوانی داشته و روز به روز با این نهضت بیشتر آشنا می‎شوند.
وی تصریح کرد: به همین جهت، وظیفه شیعیان به ویژه جمهوری اسلامی این است که مراسم‌های عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) را در جهان اسلام به وسیله ماهواره و رسانه‎های گروهی پخش کند.
بخشدار زیدون بهبهان خاطرنشان کرد: همین امر موجب می‌شود اندیشمندان جهانی در خصوص نهضت عاشورا بیشتر مطالعه کرده و بیش از گذشته با آن آشنا شده و از عمق آن آگاه شوند.
وی در ادامه در خصوص عزاداری مردم زیدون در تاسوعا و عاشورای حسینی نیز عنوان کرد: 10 هیئت در شهر سردشت و بالغ بر 30 هیئت عزاداری در بخش‎های تابع این شهر در تاسوعا و عاشورای حسینی به سوگواری برای امام حسین(ع) و یاران باوفای وی می‎پردازند.
توکلیان ادامه داد: در روز عاشورا، همه مردم روستاها و شهر در کنار امامزاده‎ها به ویژه امامزاده اباذر(ع) گردهم جمع شده و به سینه‏‎زنی و زنجیرزنی می‎پردازند.
وی در پایان افزود: همچنین مردمی که نذری داشته‎اند در شب تاسوعا و روز عاشورای حسینی با دادن غذا به عزاداران نذرهای خود را ادا می‎کنند.
انتهای پیام/ج20
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول