اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با همکاری مسئولان امامزاده اسماعیل (ع)؛

نمایشگاه ستارگان عاشورایی در فیروزکوه برپا شد

خبرگزاری فارس: نمایشگاه ستارگان عاشورایی با همکاری مسئولان آستان مقدس امامزاده اسماعیل (ع) در فیروزکوه برپا شد.

نمایشگاه ستارگان عاشورایی در فیروزکوه برپا شد
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فیروزکوه در حاشیه برپایی این نمایشگاه در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: در ماه محرم با همکاری مسئولان آستان مقدس امامزاده اسماعیل (ع) نمایشگاهی با عنوان ستارگان عاشورایی و با موضوع بصیرت عاشورایی در این آستان مقدس برپا شده است.
حجت‏الاسلام سید محمد سیدی افزود: این نمایشگاه تا پایان ماه محرم برپاست و علاقه‏مندان می‏توانند از این نمایشگاه بازدید به عمل آورند.
وی ادامه داد: این نمایشگاه با همت و همکاری خادمان افتخاری آستان مقدس امامزاده اسماعیل (ع) برپا شده است و تمام برنامه‏های این نمایشگاه را خادمان امام حسین (ع) به نحو احسن اجرا می‏کنند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فیروزکوه گفت: در این نمایشگاه تصاویر و ماکت بین‏الحرمین و ضریح شش گوشه امام حسین (ع)، سرهای قدسیان، قتلگاه و نهر علقمه، تصویر حضرت ابوالفضل (ع) و خرابه‏های شام و نمادهایی از حضرت زینب، سکینه، ام کلثوم و حضرت رقیه (س) به نمایش گذاشته شده است.
سیدی ادامه داد: همچنین آثاری در رابطه با امام زمان (عج) و ظهور آن حضرت، آثاری در زمینه انتخاب حضرت علی (ع) به جانشینی پیغمبر (ص)، چاهی که حضرت علی (ع) با آن مناجات می‏کردند، آثار مربوط به آتش کشیدن خانه حضرت فاطمه (س) به دست دشمنان و همچنین آثار مربوط به امام حسن (ع) و کاخ یزید برای مردم به نمایش گذاشته‏‎ شده است.
وی تصریح کرد: تمام هزینه‏های مربوط به برپایی این نمایشگاه از محل اعتبارات و نذورات امامزاده اسماعیل (ع) تامین شده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فیروزکوه خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه به تصویر کشیدن سیره زندگی ائمه معصومین (ع) و توضیحاتی در مورد نحوه دلاوری‏ها و ازخودگذشتگی‏های آنهاست.
سیدی افزود: همچنین هدف از برگزاری این نمایشگاه این است که نشان داده شود ائمه معصومین (ع) چگونه زندگی کردند و چگونه خود را در راه ارزش‏های اسلامی و عاشورایی فدا ساختند تا مردم و عاشقان امام حسین و اهل بیت (ع) با بصیرتی بیشتر به این مسائل توجه کنند.
وی اضافه کرد: در دهه نخست ماه محرم هر شب از هیئت خراسانی‏های مقیم فیروزکوه در امامزاده اسماعیل (ع) دعوت و لباس‏های زیبایی به 12 نفر از خادمان اهدا می‏شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فیروزکوه افزود: هدف اصلی ما این است که با کمک و همکاری مسئولان، امامزاده اسماعیل (ع) و اماکن زیارتی و مذهبی را به قطب‏های فرهنگی شهرستان فیروزکوه تبدیل کنیم.
وی خاطرنشان کرد: انتظار ما از مردم این است که برای مدیریت و هدایت بهتر اهداف، در اجرای پروژه‏های عمرانی و برنامه‏های فرهنگی در امام‏زاده‏ها مساعدت مالی داشته باشند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول