اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با کربلای معلی و نجف اشرف صورت می‌گیرد؛

طنین «لبیک یا حسین» 70 دسته عزاداری خوزستان در عصر عاشورای خرمشهر

خبرگزاری فارس: در یک سنت دیرینه و همزمان با کربلای معلی و نجف اشرف، بیش از 70 دسته عزاداری از سراسر استان خوزستان در عصر عاشورا فریاد «لبیک یا حسین» را در نجف‌الثانی، خرمشهر طنین‌انداز می‌کنند.

طنین «لبیک یا حسین» 70 دسته عزاداری خوزستان در عصر عاشورای خرمشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر در این آیین کم‌نظیر که هر ساله از ساعت 15 عصر عاشورای حسینی از محل مسجد جامع خرمشهر آغاز می‌شود، دسته‌های مختلف عزاداری از ابتدای بلوار مسجد جامع تا میدان مرکزی (شهید مطهری) این شهر ضمن فریاد لبیک یا حسین (ع) به عزاداری می‌پردازند.
در این مراسم معنوی دسته‌های مختلف عزاداری از شهرهای مختلف استان خوزستان همچون اهواز، بندر امام (ره)، ماهشهر، شادگان و آبادان شرکت می‌کنند.
در پایان مراسم نیز بیش از 10 حسینیه و مسجد از جمله حسینیه مرحوم آیت‌الله عدنانی به طور همزمان از تمام عزاداران حسینی شرکت‌کننده در این مراسم با دادن شام پذیرایی می‌کنند.
برگزاری آیین شام غریبان نیز در جای‌جای شهرهای آبادان و خرمشهر جزو سنت دیرینه مردم ولایت‌مدار این دو شهر است.
با این حال فرمانده انتظامی خرمشهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر در خصوص تمهیدات امنیتی برای برگزاری آیین اظهار کرد: حساسیت و حضور جدی نیروی انتظامی در ایام محرم برای تأمین آسایش و امنیت شهروندان است.
حسین عزیزی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی خرمشهر با توجه به برنامه‌های گسترده در ایام محرم آمادگی ارائه خدمت مضاعف به شهروندان و عزاداران حسینی را دارد.
وی افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده مأموران نیروی انتظامی در کنار تمام هیئت‌های مذهبی حضور خواهند داشت و کمک خواهند کرد تا مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) به بهترین شکل ممکن برگزار شود‌.
فرمانده انتظامی خرمشهر ادامه داد: طرح‌های انتظامی به ویژه در بخش ترافیکی برای تسهیل در تردد شهروندان و انجام آیین‌های عزاداری هیئت‌ها در سطح شهرستان خرمشهر در حال اجرا است که با توجه به حضور گسترده هیئت‌های مذهبی در سطح شهر این طرح‌ها تشدید شده است.
وی تصریح کرد: قبل از آغاز ماه محرم نکات امنیتی به تمام هیئت‌ها و تکایای عزاداری اعلام شده است که تاکنون مسئولان هیئت‌های مذهبی همکاری لازم را با نیروی انتظامی داشته‌اند.
عزیزی در ادامه گفت: مردم و عزاداران حسینی در سطح شهرستان خرمشهر تاکنون همکاری خوبی را با نیروی انتظامی داشته و هیچگونه مشکلی تاکنون نیز به‌وجود نیامده است.
وی در پایان ابرازا امیدواری کرد آیین‌های سوگواری اباعبدالله الحسین در شب عاشورای حسینی با شکوه هر چه تمام‌تر در سطح شهرستان خرمشهر برگزار شود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول