اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار لاریجان مازندران خبر داد:

برگزاری آیین تعزیه‌خوانی در 5 روستای لاریجان

خبرگزاری فارس: بخشدار لاریجان مازندران از برگزاری آیین تعزیه‌خوانی در پنج روستای این بخش خبر داد.

برگزاری آیین تعزیه‌خوانی در 5 روستای لاریجان
محمدرضا نصیری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با اعلام اینکه ایام سوگواری سالار شهیدان در بخش لاریجان آمل نیز مانند سایر مناطق کشور برگزار شده است، اظهار کرد: با وجود سرمای شدید در این منطقه مردم ولایی این بخش آیین سوگواری این دهه را به جا آورده‌اند.
وی با اشاره به اینکه در این مدت تمام مساجد و تکایای شهرها و روستاهای این بخش مراسم سوگواری سالار شهیدان را برگزار کردند، افزود: این مراسم‌ها با حضور مردم لاریجان در طی 9 شب گذشته برگزار شده است.
نصیری با تاکید بر اینکه وجود پرشور مردم در برگزاری مراسم دهه اول محرم، گرمای خاصی به فصل سرد پاییزی این منطقه داده است، گفت: اطعام‌دهی در 10 شب اول محرم در تمام مساجد و تکایا انجام شده است.
وی با بیان اینکه مراسم شبیه‌خوانی و تعزیه دهه اول محرم در شهر رینه و پنج روستای این بخش در حال برگزاری است، اظهار کرد: این مراسم به مدت 10 شب در این بخش انجام می‌شود.
به گفته وی مراسم تعزیه و شبیه‌خوانی در روستای نیاک، بالامحله لاریجان، آب اسک و نوا انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه آیین نخل‌گردانی در روستای نوای بخش لاریجان نیز در روزهای نهم و دهم ماه محرم برگزار می‌شود، افزود: برگزاری این آیین در این روستا قدمتی 650 ساله دارد.
بخشدار لاریجان با تاکید بر اینکه نخل‌گردانی در این منطقه از راه‌های دور نیز عاشقان امام حسین(ع) را به این منطقه می‌کشاند، گفت: این منطقه در برگزاری آیین نخل‌گردانی شهرت خاصی دارد و از تمام نقاط کشور برای حضور در این مراسم در روستای نوا حاضر می‌شوند.
وی تصریح کرد: آیین "نخل‌گردانی" مراسم عزاداری و ابراز دلدادگی به خاندان رسول اکرم(ص) است که در نقاط مختلف کشور برگزار می‌شود، ولی در روستایی ییلاقی نوا از بخش لاریجان این استان دارای قدمت چند صد ساله بوده و با شور و حال خاصی برگزار می‌شود.
انتهای ‌پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول