اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری:

محرم فرصت مغتنم تبیین اهداف عاشوراست

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: محرم بهترین فرصت برای تبیین اهداف و پیام‌های عاشورا برای نسل جوان است.

محرم فرصت مغتنم تبیین اهداف عاشوراست
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، بهرام داودی عصر امروز در جلسه تفسیر زیارت عاشورای کارکنان این اداره کل، اظهار داشت: اگر قیام اباعبدالله وجود نداشت دیگر بندگی خدا بر روی زمین باقی نمی‌ماند.
وی در تفسیر فرازهایی از زیارت عاشورا، گفت: زیارت عاشورا جزء احادیث قدسی و از زیارات مخصوص است که فقط خاص امام حسین(ع) است.
داودی در باب آداب زیارت، افزود: زیارت باید توام با بصیرت و معرفت  باشد، چراکه در حین زیارت امامی را زیارت می‌کنیم که اطاعات از آن ادامه اطاعات از خداوند است، زیارت باید همراه با دعا و القاب نیکو و نهایت ادب و تواضع باشد، همان طور که ادب و معرفت حربنریاحی باعث نجاتش شد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره بر کرامات و فضایل قرائت زیارت عاشورا، تصریح کرد: مداومت بر قرائت زیارت عاشورا سبب خواهد شد که امام حسین(ع) در شب اول قبر سه بار بر بالین فرد بیاید.
وی بر ضرورت اقامه فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره کرد و اذعان داشت: حضرت سید‌الشهداء‌ یکی از اهداف خود از قیام کربلا را احیای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر اعلام کردند و امروز نیز بر ما واجب است برای احیای این فریضه الهی در جامعه تلاش و کوشش کنیم.
داودی خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر باعث گسترش خوبی‌ها در جامعه و دوری از ظلم و فساد در جامعه می‌شود و در نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش‌های فراوانی برای احیای این فریضه الهی که سعادت جامعه در گرو آن است صورت گرفته است.
این مسئول اضافه کرد: قیام امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان الگویی مناسب و کامل برای انسان‌های حق‌جو و عدالت‌طلب است و با پیروی از اهداف و آرمان‌های ایشان می‌توانیم زمینه گسترش عدالت در جامعه را فراهم آوریم.
وی افزود: امروز جوانان غیور و ولایت‌مدار ایران اسلامی با تبعیت محض از  ولی‌امر مسلمین جهان در مقابل هجمه‌های دشمنان ایستاده‌اند و فرامین و منویات رهبر مانند چراغ روشن و راهنمایی برای گذر از گردنه‌های سخت تاریخ و زمان کنونی است.
قرائت پر فیض زیارت عاشورا در طول دهه محرم به همراه تفسیر فرازهای از این زیارت در محل اداره کل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول