اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر توانبخشی سازمان بهزیستی ‌خبر داد:

ساخت 100 هزار واحد مسکن برای معلولان

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر توانبخشی بهزیستی ‌گفت: 100 هزار واحد مسکن به معلولان کشور اختصاص داده شد که هم اکنون در حال ساخت است.

ساخت 100 هزار واحد مسکن برای معلولان
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حسین نحوی‌نژاد در همایش روز جهانی معلولان که در سالن ورزشی سید‌رسول حسینی مرکز مازندران برگزار شد، با بیان اینکه آزادی که امام حسین(ع) به خاطرش به شهادت رسید رعایت حقوق دیگران و دور شدن از خودخواهی‌ها بود، اظهار کرد: امام حسین(ع) در مقابل ظلم و زور حکام سکوت نکرد و آرام ننشست و به ما درسی آموخت که در شرایط خوب اقتصادی از درد و رنج محرومان فارغ نباشیم.
وی براساس آمار بهداشت جهانی گفت: 10 درصد جمعیت جهان از معلولیت رنج می‌برند و نیز افرادی به‌خاطر کهولت سن توانایی فعالیت ندارند و نیازمند حمایت هستند.
نحوی‌نژاد با اشاره به اینکه برخی افراد از سلامت روانی برخوردار نیستند و از افسردگی رنج می‌برند، تصریح کرد: آنهایی که توان اجتماعی خود را در جامعه از دست می‌دهند اقلیت‌هایی هستند که مطالباتی دارند و براساس عدالتی که رعایت می‌شود باید به نیازهای این مددجویان رسیدگی شود.
مدیرکل دفتر توانبخشی بهزیستی کشور معلولیت هر فرد را در معلول بودن جامعه عنوان و اظهار کرد: طبقه‌بندی معلولان بر اساس عملکرد توانمندی آنها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و باید شرایطی ایجاد شود تا از توانمندی معلولان برای روند زندگی بهتر این اقشار استفاده شود.
وی فراهم کردن امکانات مناسب را برای معلولان در جامعه ضروری دانست و گفت: زمینه‌ای ایجاد شود تا معلولان وارد اجتماع شوند و توانمندی‌های خود را مانند افراد عادی به ظهور برسانند.
نحوی‌نژاد متذکر شد: هیچ فرد معلولی به خاطر ناتوانی خود نباید از جامعه دور بماند.
این مقام مسئول با بیان اینکه در طرح نهضت مسکن که از تلاش‌های دولت نهم و دهم در کشور بوده است، خاطرنشان کرد: 200 هزار مسکن در استان‌ها و شهرستان‌ها در حال احداث است که 100 هزار واحد آن متعلق به معلولان جامعه است.
وی از ایجاد 100 هزار فرصت شغلی مختص معلولان خبر داد و گفت: قول 100 هزار فرصت شغلی از سوی سازمان بهزیستی داده شد که دستگاه‌های اجرایی در فراهم‌سازی اشتغال معلولان با بهزیستی همکاری کنند.
نحوی‌نژاد عنوان کرد: باید تلاش شود تا عقب‌ماندگی‌ها و نیز فاصله بین معلولان و جامعه از بین برود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول